כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"אנחנו ערים למתרחש בסוריה. לא אפרט יותר מזה"

בכנס גיוס מחזור 2012 לצה"ל דיבר הרמטכ"ל על שורת נושאים העומדים על הפרק • כח האדם: "נבצע התייעלות" • סוריה: "לא נתערב" • עזה: "נפעל באופן יזום"

צילומים: שי וגנר, דובר צה"ל
צילומים: שי וגנר, דובר צה"ל



הרמטכ"ל בני גנץ, ביקר הבוקר (א') בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר ונפגש עם בני נוער המתגייסים היום לחטיבת גולני, ביום הגיוס הראשון למחזור נובמבר 2011.

אל ביקור הרמטכ"ל התלוו ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי, קחצ"ר (קצין חיל רגלים וצנחנים ראשי), תא"ל מיקי אדלשטיין, דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי ומפקד בא"ח גולני, סא"ל אייל אסרף.

בהתייחסו למצב ברצועת עזה, אמר הרמטכ"ל כי "בעזה פועל ארגון החמאס שהוא ארגון טרור, ארגון בשם הג'יהאד האיסלאמי שגם הוא ארגון טרור ועוד ארגוני טרור שבוחרים לפעול נגדנו. לא נוכל לשבת לאורך זמן כאשר מאות אלפים עד מיליון אזרחים נמצאים תחת איום פעיל. אנחנו נפעל, וכשזה יקרה - זה יהיה יזום".

הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם לזירה הצפונית ולנעשה בסוריה ואמר כי "אסד טובח באנשיו. אנחנו לא יכולים להתערב בנעשה בסוריה, אבל כן צריכים להיות ערים בנושא הביטחוני - ולא אפרט יותר מזה".

רא"ל גנץ הוסיף והתייחס לנושא ההתייעלות בכוח האדם בצה"ל ואמר כי "אנחנו חייבים לבצע מהלכי התייעלות בכוח אדם בכלל ובקבע בפרט. במהלכים אלה לא רק נשנה את היקף ההוצאה, אלא נסיט אותו למקומות מועדפים בתקופה הקרובה הנראית לעין. כל הצעדים שקופים, שקולים והוגנים. שום דבר לא ייעשה בצורה שאינה הוגנת".

יתר על כן, דיבר הרמטכ"ל על חשיבות הטיפוח של השירות המשותף בצה"ל ועל חשיבות לכידות היחידות ומשמעת הפיקוד. "בצה"ל משרתים שירות ממלכתי. כולם משרתים – גברים ונשים, דתיים וחילוניים, מכל המקומות ובכל המקומות. מה שחשוב הוא השירות המשותף, לא מי שמדיר את עצמו - אלא מי רותם את עצמו", הדגיש הרמטכ"ל.

בנוסף לכך, הביע הרמטכ"ל הערכה אישית והערכה בשם צה"ל כלפי המתגייסים. "אתם תצליחו אם תקפידו על כמה דברים: תהיו חברים ותשמרו על ערך הרעות. לא מספיק שאתה מצליח – אלא גם שחבר שלך מצליח. נהגו באחריות מבחינה מקצועית ומבחינה אישית. צה"ל הוא צבא ערכי, ומשתמשים בעוצמה רק כנגד מי שמסכן אותנו", הדגיש הרמטכ"ל בפני המתגייסים.

הרמטכ"ל חתם את דבריו בתודה למשפחות המתגייסים ולבתי הספר והתייחס גם לשירות החובה בצה"ל ולאחוז המתגייסים הנוכחי. "בגיוס נובמבר יש המשך עלייה במוטיבציה בגיוס ליחידות קרביות ושירות משמעותי בקרב היחידות. בוחרים להמשיך לשאת בנטל, שהוא זכות גדולה ושירות למדינת ישראל. לצערי, לא כולם נושאים בנטל של השירות בצה"ל ואני חושב שעלינו להדגיש שאין רק שירות חובה, אלא גם חובת שירות - כל אחד צריך לקחת חלק בהגנה על המדינה. אני מקווה שלמעלה מ-75% מברי הגיוס יתגייסו ושהמספר ייגדל. זו זכות גדולה לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל. תהיו גאים במה שאתם הולכים לעשות, תהיו אחראיים במה שאתם הולכים לעשות ותדאגו שחבריכם יבואו אחריכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}