כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סייף אל-איסלאם, 'הממשיך' של קדאפי - נלכד בלוב

שר המשפטים הלובי הכריז היום בהודעה דרמטית: "סייף אל-איסלאם, בנו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי - נעצר" • לפני כחודש הביע את הסכמתו להסגרה

הבן בימים יפים יותר. צילום ארכיון
הבן בימים יפים יותר. צילום ארכיון

"סייף אל-איסלאם, בנו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, שמבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי, נעצר בדרום המדינה כשהוא במצב טוב", כך דיווח היום שר המשפטים הלובי, מוחמד אל-אלגי, תוך שהוא מסרב למסור פרטים נוספים על הפעולה.

לדברי מפקד צבא לוב, "קדאפי נלכד שעה שניסה לחצות את הגבול לניז'ר, כ-650 ק"מ דרומית לטריפולי, יחד עם שלושה שומרי ראש". הלכודים הובלו לעיר זינתאן במערב המדינה.

בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר קדאפי הבן ששלומו טוב. הוא חבוש בידו בשל פגיעה שספג בהפצצה מהאוויר לפני כחודש.

בנו המוכר ביותר של קדאפי ומי שנחשב כיורשו, ברח והסתתר במדבר, לאחר שאביו נתפס והוצא להורג. "סייף אל-איסלאם חושש לביטחונו", דיווח לפני כחודש גורם המקורב אליו. "הוא מאמין שהסגרתו היא האופציה הטובה ביותר בעבורו". על פי דיווחים מוקדמים, בחר בנו של קדאפי בן ה-39 לשהות סמוך לניז'ר, לצד נאמנים אחרים של הרודן לשעבר שברחו לאזור.

מאז שנמלט בנו של קדאפי, נוצר עימו קשר דרך מתווכים ונבדקה האפשרות כי יסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון במדינה. על-פי דיווחים מוקדמים, בנו של שליט לוב לשעבר הביע נכונות לעמוד למשפט וטען כי הוא מעדיף אפשרות זו מאשר לסיים חייו כמו אביו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}