כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מודי'ס מזהירה את צרפת: עליית תשואות האג"ח תפגע בדירוג האשראי

בינתיים אין בכוונת מודי'ס להוריד את דירוג האשראי המושלם של צרפת, אך אם המצב יימשך תחזית הדירוג שלה תשונה לשלילית

  • כ"ד חשון התשע"ב
מודי'ס מזהירה את צרפת: עליית תשואות האג"ח תפגע בדירוג האשראי

חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה כי העלייה בתשואות על האג"ח הממשלתיות בצרפת, והורדת תחזית הצמיחה עבור המדינה, עשויות לפגוע בדירוג האשראי המושלם של צרפת. מודי'ס אמרה בדו"ח שהתפרסם היום כי ההתדרדרות בתנאים הכלכליים בשווקים מאיימת על דירוג האשראי של המדינה. "עלויות הלוואה גבוהות באופן ממושך יגבירו את הלחץ התקציבי על ממשלת צרפת, ויחד עם תחזית צמיחה מתדרדרת, יש לכך השלכות שליליות על דירוגה", כתב אנליסט האשראי הבכיר של מודי'ס, אלכסנדר קוקרבק.

"כפי שציינו בפרסומים קודמים, ההתדרדרות בנתוני החוב, והפוטנציאל לחובות נוספים מפעילים לחץ על אמינות האשראי של צרפת ועל תחזית הדירוג היציבה שלה - אף שבינתיים לא על דירוג האשראי Aaa שלה", נאמר בדו"ח. צרפת היא אחת מבין 6 המדינות בעלות דירוג הטריפל A המושלם בגוש היורו.

בשבוע שעבר עלה פער התשואות בין האג"ח הממשלתיות של צרפת ל-10 שנים לאג"ח המקבילות של גרמניה, ליותר מ-2% בשבוע שעבר - שיא בתקופת גוש היורו. מודי'ס טוענת כי בפער תשואות זה, צרפת משלמת כמעט כפליים מגרמניה על מימון לטווח ארוך - וכמעט 3 מיליארד דולר נוספים בשנה לעומת רמת המרווח בשנה שעברה.

"מודל הרווחה הצרפתי לא יוכל להמשיך להיות ממומן אם הפוטנציאל הכלכלי של צרפת לא ישומר. כשהצמיחה בתמ"ג ממשיכה להיחלש, יכולתה הפוליטית של הממשלה לבצע קיצוצים נוספים בתקציב תועמד למבחן", נאמר בדו"ח של מודי'ס. צרפת צופה צמיחה של 1% בתמ"ג בלבד ב-2012.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}