כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ה'סיקריק' וייספיש יכנס לכלא לקראת חנוכה

בג"צ דחה הבוקר ערעור המתפרע בחנות 'ספייס' ושלח אותו לשנתיים מאסר בפועל • בנוסף ישלם 50 אלף ש"ח לבעלי החנות וקנס כספי • עורך דינו: "הוא היחיד שנתפס"

וייספיש בימים טובים יותר. צילום: בחדרי חרדים
וייספיש בימים טובים יותר. צילום: בחדרי חרדים



בית המשפט העליון בירושלים דחה הבוקר (ב) את ערעורו של שמואל וייספיש, פעיל במשמרת הצניעות וב'וועד גאולה' שהורשע בשורת מעשי אלימות, במסגרת המאבק נגד חנות 'ספייס' בשכונת גאולה בירושלים.

וייספיש ישלח, בהתאם לפסק הדין המקורי, לשנתיים מאחורי הסורגים, אותן יתחיל לרצות לקראת חנוכה.

בנוסף, ישלם פיצוי על סך 50 אלף שקלים לבעלי החנות וקנס כספי על סך 5000 שח.

לפני כ-4 שנים נפתחה החנות 'ספייס' במאה שערים, שהואשמה במכירת מוצרי אלקטרוניקה אשר גורמים "להשחתת הנוער החרדי", לדברי גורמים קיצוניים.

במהלך התקופה נהג וייספיש להגיע מדי ערב עם קבוצת פעילים ולקיים הפגנות במקום.

במהלך ההפגנות נהג לגרש ולדחוף לקוחות ששהו אותה עת בחנות, לאיים עליהם שלא יקנו בה, לדחוף את עובדי החנות ולהפוך סחורה. יחד עם חבריו הוא גם חסם את פתח החנות והשתתף בתפילות המוניות בתוך החנות שנועדו להפריע לפעילותה הסדירה. הוא צעק ואיים על העובדים שישרוף את החנות וירצח אותם, וכינה אותם "נאצים", "שורפי נשמות", ו"חזירים".

על פי כתב האישום גם יידה אבן שפגעה באחד העובדים. במהלך ההפגנות הוצת גם מחסן החנות ונגדם נזק לסחורה במאות אלפי שקלים. האחראים להצתה לא נלכדו.

לשיאם הגיעו האירועים האלימים בסוף שנת 2008: בשעת ערב, חבורת המפגינים הגיעה לחנות וכיבתה את החשמל בה. ויספיש ואדם נוסף גררו את בעל החנות, בנימין פרדמן, אל מחוץ לחנות, ובעוד ויספיש אוחז בו, היכה אותו חברו מכות קשות. כתוצאה מכך נחתך פרדמן בפניו ונגרמו לו שברים באפו ובאצבע כף ידו, והוא נזקק לניתוח. הבריון שהכה, התחמק תקופה ארוכה מהמשטרה לאחר תקופה אותר והוגש נגדו כתב אישום.

וייספיש הורשע בעבירות של התפרעות, סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, תקיפה, תקיפה חמורה וחבלה חמורה. כמו כן הורשע בהפרעה לשוטר. השופטת בבית המשפט המחוזי קבעה כי וייספיש היה מהגרעין הקשה והקבוע של המפגינים וכי נהג בבוטות ואלימות. היא דחתה את טענתו כי עובדי החנות העלילו עליו וציינה לחומרה כי לא רק שלא גילה חרטה אלא הסיט את האשמה אל עבר קורבנותיו: בעל החנות ועובדיה.

בית המשפט גזר שנתיים מאסר בפועל על וייספיש, קנס בסך 5,000 שקל ופיצוי בסך 50,000 שקל לבעלי החנות.

בשיחה שקיימנו אמש (א) עם עורך דינו, רועי פוליטי, הוא אמר: "חלק מהעבירות נעשו בצוותא ומן הראוי שלא יפלו על כתפיו של אדם אחד. כנראה שהוא היחיד שנתפס ולכן הוא נאלץ לשלם את המחיר הכבד.

"אנחנו מקווים שבית המשפט העליון יראה לנכון להפחית מעונשו. בית המשפט המחוזי החמיר עם עונשו ונראה היה כי מדובר בניסיון למגר את תופעת האלימות, אז עליו נפל משקל העונש הכבד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}