כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הסכם היסטורי: גופי ההצלה והחרום ישתפו פעולה

הסכם היסטורי נחתם היום בין כל גופי החירום וההצלה במדינה • מטרת ההסכם: למסד את שיתוף הפעולה בין כל הגופים למשטרה • ההסכם גובש לאחר אסון הכרמל

כוחות ההצלה במלאכתם. צילום ארכיון
כוחות ההצלה במלאכתם. צילום ארכיון

ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב ניסים מור, חתם היום (ב') על הסכם שיתוף פעולה עם כלל גופי החירום וההצלה בישראל.

מטרת ההסכם היא למסד את אופן שיתוף הפעולה בין הגופים השונים למשטרה, הנושאת באחריות לפיקוד ושליטה באירועים שבתחום אחריותה, כדי למצות את היכולות הטמונות אצל כל אחד מהגורמים בדרך הטובה ביותר.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס להסכם - ואמר: "מדובר באירוע היסטורי, עוד קפיצת מדרגה ברמת השיתוף והתאום בין כלל גופי החירום וההצלה, על מנת לרכז מאמץ ולהיות אפקטיביים - כל גוף בתחומו".

על ההסכם חתמו נציגי משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, צה"ל, שירותי הכבאות, פיקוד העורף, מד"א, האגף לחומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, קציני הביטחון ברשויות המקומיות ורשות חירום לאומית.

הנוהל נכתב מיד לאחר אסון הכרמל. הוא מתבסס על הניסיון והלקחים שהצטברו במהלך השנים ונותן מענה לפערים שהיו קיימים בממשקים בין הגופים. הנוהל כולל, בין היתר, את סדר הפעולות והמאמצים המרכזיים הנדרשים בכל שלב תוך פירוט תפקידו של כל גוף וגוף. בנוסף, הנוהל מפרט את יחסי הגומלין בין מערכי השליטה. אחת לחצי שנה יתכנס צוות הטמעה הכולל נציגים מכלל הגופים וידון בשינויים ובהתאמות שיש לבצע בנוהל כמו שינויים בחקיקה, בתחומי אחריות ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}