כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

האלימות במצרים: בתי החולים מלאים בפצועים

היום הרביעי למהומות בכיכר תחריר בקהיר גובה מחיר כבד: 35 מפגינים נהרגו עד כה בעימותים עם שוטרים, רובם ביממה האחרונה • "אנחנו רוצים להפיל את השלטון"

מהומות במצרים. תמונת ארכיון
מהומות במצרים. תמונת ארכיון



האלימות חוזרת לכיכר תחריר במרכז קהיר: גם הבוקר (ב') נאספו אלפי מפגינים בכיכר שבה החלה המהפכה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק, והתעמתו עם מאות השוטרים שפרוסים בבירה המצרית.

אנשי כוחות הביטחון משתמשים ברימוני גז, כדורי גומי ועוד אמצעים לפיזור הפגנות.

על פי הדיווחים במצרים, תאי המעצר וחדרי בתי החולים מלאים במפגינים ובשוטרים שנפגעו במהלך העימותים, שנמשכים כבר ארבעה ימים. מניין ההרוגים עומד כעת על 35 בני אדם, רובם מהיממה האחרונה, שבה נוספו גם 214 פצועים כתוצאה מעימותים אלימים ברחובות.

ההנהגה המצרית מודאגת. המהומות שפרצו ביום שישי האחרון במה שנקרא "הפגנת המיליון" הם האירועים הקשים והאלימים ביותר מאז נפילתו של הנשיא מובראק. המפגינים דורשים מהגנרלים ששולטים במצרים ובראשם, מהגנרל טנטאווי, להעביר את סמכויות השלטון לידי העם, כפי שנקבע אחרי הפלתו של מובראק.

"רוצים להפיל את הממשל"

בעוד שבוע יערכו במצרים בחירות לפרלמנט, אבל החברים שייבחרו לא יקבלו את השלטון לידיהם. הנבחרים צפויים לחבר את החוקה של מצרים.

המפגינים סבורים ששלטון הגנרלים מנסה למנוע בחירות ולהשאיר את הכוח בידיו. "אנו רוצים להפיל את הממשל", זעקו השלטים בכיכר תחריר מול שוטרים חמושים ואנשי צבא משקיפים מהצד. אנשי הצבא טוענים שאחרי קביעת החוקה והסדרת הליכי הבחירות הדמוקרטיות, ייערכו בחירות במדינה. על פי התקשורת המצרית, הגנרלים מתכננים לוותר על השלטון בסוף השנה הבאה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}