כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בוטלה עיסקת מכירת שופרסל לקבוצת ברונפמן-פישר

לאחר שנדחתה שלוש פעמים, הודיעה דסק"ש לבורסה: "הופסקו המגעים בקשר לעסקה" • קבוצת המשקיעים היתה אמורה לשלם 2.4 מיליארד שקל עבור רשת הקמעונות

שלום פישר. צילום: מאיר דהן - שירו לו
שלום פישר. צילום: מאיר דהן - שירו לו

לאחר 3 דחיות ומשא ומתן הפכפך, הודיעו קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת כי הופסקו המגעים למכירת השליטה בקמעונית המזון שופרסל (46%) מידי החברה הבת דיסקונט השקעות לידי קבוצת משקיעים בראשות ליאו נואי, מתיו ברונפמן ושולם פישר תמורת כ-2.4 מיליארד שקל.

המגעים, שהתפרסמו בתחילת חודש אוקטובר, הרגיעו את המשקיעים במניית דסק"ש, שנקלעה למשבר נזילות בעקבות ההשקעה של כור במניות קרדיט סוויס. מכירת שופרסל היתה אמורה להזרים לדסק"ש מזומנים ולעזור לה להתמודד עם גלגול חובותיה. זאת, לפני חתימת הסכם המכירה הסופי של מכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית. היום, לאחר שהמצב בדסק"ש התייצב והמכירה עם הסינים סוכמה סופית, פחת הלחץ על דנקנר למכור את אחת מהפרות החולבות המניבות ביותר שלו.

ביטול העסקה מגיע לאחר שלוש דחיות קודמות שביקשו הצדדים, בניסיון להשלים את העסקה למרות חוסר ההסכמה על חלק מפרטיה. בין השאר, מדובר על אי הסכמות לגבי אופן התשלומים והבטחונות השונים במסגרת העסקה. כמו כן, בהתאם למסקנות הוועדה להגברת התחרותיות במשק, אם העסקה היתה יוצאת לפועל, היתה משפחת ברונפמן נאלצת להחליט אם היא מעדיפה להישאר עם אחזקתה בבנק דיסקונט או בשופרסל.

נוסף לכך, ככל הנראה נתגלעו גם חילוקי דעות בין הרוכשים. ב-13 בנובמבר טסו שולם פישר ורון הדסי (מנהל העסקים של קבוצת ברונפמן-פישר בישראל) ללונדון, בכדי לערוך סדרת פגישות עם ליאו נואי במטרה להציל את העסקה. "סביר להניח ש-72 השעות הקרובות יהיו קריטיות, האם העסקה תתקדם או שהצדדים ייפרדו לשלום", ציינו אז גורמים המקורבים לעסקה.

מהחברה נמסר כי "לאחר משא ומתן ארוך והגון הופסקו היום אחר הצהריים השיחות בין קבוצת נוי וקבוצת ברונפמן פישר לקבוצת אי.די.בי וזאת לאחר שלא נמצא פתרון משביע רצון לרוח טיוטת המסקנות של ועדת הריכוזיות­­ שעלולה היתה לחייב את מר מתיו ברונפמן ואולי אף את שותפו­­ לשליטה בבנק דיסקונט למכירת אחזקותיהם בבנק". לאור ה­­­אמור, אומרים בחברה, הוחלט להמשיך את השותפות הטובה בין קבוצת אי.די.בי ברשות נוחי דנקנר לבין קבוצת ברונפמן פישר באחזקה המשותפת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}