כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מצרים: ההמונים חזרו לכיכר • 81 נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון

לאחר תקופה של שקט יחסי, חוזרים המצרים להפגנות-ענק בכיכרות • ההפגנות -על רקע הבחירות לפרלמנט במצרים, שיערכו בעוד 9 ימים • אתמול נאספו המפגינים בקהיר, כדי למחות נגד ההנהגה הצבאית במדינה שפרסמה, כי היא שומרת את 'הלגיטמיציה החוקתית' להמשיך ולהחזיק בשלטון

ההפגנות חוזרות. עיבוד: בחדרי חרדים
ההפגנות חוזרות. עיבוד: בחדרי חרדים

ההמונים שוב מפגינים בכיכר א-תחריר: כלי התקשורת המצריים מדווחים הערב (מוצ"ש) על 81 פצועים בעימותים בין המפגינים למשטרה.

שוטרים הסתערו לתוך הכיכר, בעוד יורים גזר מדמיע וכדורי גומי כדי לפנות את מאהל המחאה שם. הצעד הביא לעימותים קשים בין הצדדים. עדי ראייה סיפרו כי כמה מהמפגינים נפגעו בראשם.

אלפי המפגינים הגיבו ביידוי אבנים לעבר המשטרה והציתו רכב משטרתי משוריין, והעלו באוב את התמונות מתקופת המחאה נגד משטרו של חוסני מובארק. לדברי עדי ראייה, האלימות החלה בעת שהמשטרה פינתה אוהל זיכרון למפגינים שנהרגו בהתקוממות ותקפה מפגינים שלידו.

"אלימות מולידה אלימות", אמר אחד המפגינים. "אנו עייפים מהמצב, ולא נעזוב את הכיכר". בעקבות פעולות המשטרה, נהדפו הפעילים שהתכנסו במקום לרחובות הצדדיים.

גם אתמול (ליל שבת) נאספו רבבות בכיכר באחד ממפגני הכוח הגדולים ביותר בחודשים האחרונים, תשעה ימים לפני הבחירות לפרלמנט, למחאה נגד מנהיגיה הצבאיים החדשים של מצרים.

רוב ההפגנות בכיכר בשבועות האחרונים אורגנו בידי קבוצות ליברליות או כאלו שנוטות שמאלה. בסוף השבוע הורגשה נוכחותה של תנועת האחים המוסלמים, הגוף הפוליטי המאורגן במדינה.

המפגינים יצאו אתמול למחות נגד מסמך שמקורו בממשלה, המצהיר כי הצבא הוא שומר "הלגיטימציה החוקתית", ומציע כי לכוחות הביטחון תינתן המילה האחרונה בנושאי מדיניות מרכזיים, גם לאחר שייבחר נשיא חדש. המסמך, שמציג עקרונות מנחים לחוקה חדשה, כולל גם סעיפים שאמורים להגן עליה מפני ביקורת אזרחית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}