כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאחר שבועות של חולשה: הגרי"ש יצא מביתו • היעד: הכותל המערבי • בלעדי

לאחר שבועות בהם לא יצא מביתו הגיע הגרי"ש אלישיב לרחבת הכותל המערבי ושפך את צקון לחשו • הנסיעה הפתאומית התקיימה לאחר חודש בו לא ראה הגרי"ש את מקום המקדש • בצאת השבת ייערך בקראוון הסמוך לבית הגרי"ש מעמד סיום הש"ס על ידי מאות בחורי ישיבה • כל הפרטים ותמונות בלעדיות

הגרי"ש אלישיב היום בכותל. צילום : בחדרי חרדים
הגרי"ש אלישיב היום בכותל. צילום : בחדרי חרדים

הגרי"ש אלישיב יצא היום (ה') בצהריים במפתיע מביתו ברחוב חנן לרחבת הכותל המערבי.

מידי חודש נוהג הגרי"ש לצאת לרחוב הנביאים בירושלים ולהשקיף אל מקום המקדש. על-פי ההלכה באם עובר חודש ללא ראיית מקום המקדש, יש לעשות 'קריעה' על חורבן הבית, והגרי"ש מקפיד שנים ארוכות שלא לעבור חודש מבלי לראות את מקום המקדש. לפני כחודש, ביום הושענא רבא, הגיע הגרי"ש לישיבת 'אש התורה' משם השקיף על מקום המקדש.

הבוקר, אמר למקורביו כי ברצונו לראות שוב את מקום המקדש, לפני שיחלוף חודש ימים, אך העננים שהתקדרו מעל שמי עיר הבירה, לא אפשרו זאתי מרחוב הנביאים. הגרי"ש הורה למקורביו: נוסעים לכותל המערבי.

בבית הגרי"ש יציינו במוצאי השבת את יום היארצייט לגראמ"מ שך זצ"ל בסיום הש"ס המרכזי שנלמד לעילוי נשמתו. האירוע יתקיים בקראוון הסמוך לבית הגרי"ש בהשתתפות אלפים.

בחודשים האחרונים סיימו אלפי בחורי ישיבות את הש"ס כולו לעילוי נשמת הרב שך זצ"ל, ומודעות על כך פורסמו בהבלטה בכלי התקשורת החרדים.

במוצ"ש מתכננים המארגנים אירוע גדול כשבתוך הקראוון ישהו גדולי ישראל וראשי הישיבות ומחוץ לבית המדרש יוצבו מסכי ענק בהם יצפו האלפים שיגיעו למקום. בנוסף יוצבו מסכים במספר מוקדים ברחבי הארץ בהם יוכלו המסיימים לצפות באירוע בשידור חי.

בסיום האירוע יתקיים מעמד סגור לראשי הישיבות במהלכו ידונו על מספר סוגיות בוערות העומדות על הפרק.

בגרי"ש עצמו לא ישתתף באירוע בשל חולשתו.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}