כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הילד הזועק מהרכב התגלה כ...בובה

ב'איחוד הצלה' מודאגים מתופעה מסוכנת ולא חינוכית • החובשים הוזעקו לחלץ פעוטות שהושארו במכונית נעולה • ואז התברר: ילדים עשו קונדס ותלו בובה על השמשה

צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

בתקופה האחרונה נתקלו חובשי 'איחוד הצלה' במספר מקרים בהם הוזעקו לטפל בפעוט שהושאר ברכב נעול, אך כשהגיעו למקום התברר כי מדובר במעשה קונדס שבו ככל הנראה ילדים תלו בובה על שמשת הרכב.

ר' שרגא הופמן, מנהל אגף מתנדבים ב'איחוד הצלה' מספר: "מתנדב 'איחוד הצלה' נסע לפני מספר ימים בעיר נשר ולפתע ראה בכביש הנגדי פעוט נעול ברכב ועל פי המראה נראה שהפעוט עומד בסמוך לחלון וזועק לעזרה.

"חובש 'איחוד הצלה' לא חשב פעמים וביצע מיד סיבוב פרסה, אך גילה כי מדובר בכלל בבובה".

הופמן מספר כי למרבה הצער חובשי 'איחוד הצלה' כבר נתקלו בשבועות האחרונים במספר מקרים דומים בהם הוזעקו חובשים לשווא.

ב'איחוד הצלה' קוראים לציבור ההורים והמחנכים להסביר לילדים את חומרת המעשה. "חובשי 'איחוד הצלה' הינם מסורים להצלת חיים כל העת ומקרים בהם מוזעקים חובשים לשווא עלולים לפגוע במערך הצלת חיים ובהורדת המוטיבציה לצאת ולטפל במקרים מעין אלו.

בתוך כך: 'איחוד הצלה' שבים ומפרסמים את ההנחיה בעניין השארת תינוקות ברכב נעול. למרות שבתקופה זאת מזג האוויר אינו חם, יש להיזהר מאוד ואין להשאיר ילד או תינוק לבדו, בתוך הרכב, אף לא לדקה. כמו כן, אין להשאיר תינוקות או ילדים ללא השגחה ברכב גם כאשר החלון פתוח. זהו אינו פתח מספיק לאוורור והפעוטות חשופים למכת חום, להתייבשות ולמוות.

יש לדאוג לכסות בכיסוי בד כל כסא בטיחות לפעוטות שעשוי מעור או מפלסטיק, על מנת שחומו הגבוה ברכב לא יגרום לכוויות בגוף הפעוט.

במידה ואזרחים רואים מקרה של ילד כשהוא כלוא ברכב, יש להוציאו במהירות המיידית ולהזעיק את כוחות החרום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}