כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ג'ובס תכנן להתחרות במפעילות הסלולר ע"י שימוש ב-WiFi

אחד מחלוצי תעשיית הסלולר חושף כי לקראת השקת האייפון הראשון, תכנן סטיב ג'ובס להקים ספקית תקשורת עצמאית שתשתמש בתדרי WiFi ותתחרה בספקיות הסלולר

  • כ' חשון התשע"ב
רשת סלולרית מבוססת WiFi? פרסומת לתקן התקשורת האלחוטי
רשת סלולרית מבוססת WiFi? פרסומת לתקן התקשורת האלחוטי



לקראת השקת האייפון הראשון, תכנן סטיב ג'ובס ליצור רשת תקשורת עצמאית, תוך שימוש בטווח התדרים המשמש רשתות WiFi ואינו דורש רישיון שימוש - כך חשף ג'ון סטנטון, נשיא קרן ההון סיכון Trilogy Partners, ביום שני בכנס Law Seminars International שנערך בסיאטל. לדבריו, בשנים 2005-2007 "בילינו זמן רב בדיונים על האפשרות ליצור מפעילת תקשורת על ידי שימוש בתדרי WiFi. זה היה חזונו - להחליף את מפעילות הסלולר".

בסופו של דבר, חודשים ספורים לפני השקת האייפון ב-2007, זנח ג'ובס את הרעיון, מספר סטנטון, אך עדיין הצליח להשפיע רבות על המפעילות הקיימות. "לו הייתי מפעיל סלולר, הייתי מוטרד משינוי סדר הכוחות הדרמטי שהתרחש". כוונתו היא לכך שחברות כאפל וגוגל מוכרות מגוון תוכנות ושירותים המתחרים על משבצות הכנסה שבעבר היו שייכות באופן בלעדי למפעילות. הוא הציע לספקיות לקחת סיכונים במכשירים ושירותים מסוגים חדשים, במקום לסמוך על מקורות ההכנסה המסורתיים. לדוגמא: רשת הסלולר האמריקאית ספרינט ספגה לאחרונה ביקורת על כך שהתחייבה להשקיע 15.5 מיליארד דולר על פני 4 שנים בסבסוד האייפון של אפל. לעומתה, רשת U.S Cellular הכריזה על החלטתה שלא להשקיע בחוזה סבסוד עם אפל שיאפשר לה למכור את האייפון.

סטנטון עצמו יכול להוות דוגמא לא רעה, שכן בהיותו מנכ"ל VoiceStream, שהפכה בהמשך ל-T-Mobile, השקיע בחברת Danger, יצרנית ה-Sidekick שמפתחיו יצרו את מערכת ההפעלה אנדרואיד. כמו כן, הוא השקיע ב-RIM, חלוצת הסמארטפונים הקנדית. "אחת הסיבות שהשקענו במקומות הללו היתה שהיינו קטנים ורצינו גישה למכשירים ייחודיים", הוא מסביר. סיידקיק הפך לאחת הסדרות בעלות קהל המעריצים האדוקים ביותר והחברה הפכה לספקית הסלולר הרביעית בגודלה בארה"ב. לפני רכישתה ע"י דויטשה טלקום היתה VoiceStream ספקית סלולר קטנה שהוקמה ע"י Western Wireless, אותה הקים סטנטון. עוד קודם לכן היה העובד הראשון בספקית הסלולר הארצית הראשונה בארה"ב, McCaw Cellular, שהפכה לספקית השניה בגודלה במדינה, AT&T.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}