כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ממשלת יוון זכתה לאמון הפרלמנט; תקציב המדינה יאושר היום בממשלה

אישור התקציב ל-2012 יסלול את הדרך ליישום צעדי הצנע שיבטיחו ליוון סיוע נוסף • היום יצוין במדינה יום השנה להפיכת 73', שבעקבותיה הפכה יוון לרפובליקה דמוקרטית

  • כ' חשון התשע"ב
לוקס פפדמוס
לוקס פפדמוס



שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, יציג היום בפני את תקציב המדינה לשנת 2012 בפני הממשלה החדשה, שצפויה לאשרו. אמש זכתה ממשלתו של ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, לאמון הפרלמנט באתונה ברוב מוחץ של 255 תומכים לעומת 38 מתנגדים.

אישור התקציב היום בממשלה סולל את הדרך ליישום צעדי הצנע הנדרשים מיוון, על מנת שהיא תהיה זכאית לסיוע בינלאומי נוסף כדי להתמודד עם משבר החוב. לאחר האישור בקבינט יעבור התקציב להצבעה בפרלמנט, אשר צפויה להתקיים עוד השבוע, על פי הערכת וניזלוס.

במקביל לדיון על התקציב בממשלה יצויין היום בבירה אתונה יום השנה להפיכת הסטודנטים של 73', שסילקה את משטר החונטה הצבאית שעלה ב-67'. בעקבות ההפיכה כוננה דמוקרטיה ביוון, שעוגנה בחוקת המדינה ב-1975. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים במרכז אתונה מחשש להתפרצויות אלימות של מפגינים.

התקוות ביוון ובגוש היורו הן כי הממשלה החדשה תצליח ליישם בהקדם את תוכנית הצנע עליה הוסכם בפסגת האיחוד האירופי ב-26 באוקטובר בבריסל, על מנת לקבל את חבילת החילוץ בסך 130 מיליון יורו. עם זאת, יתכן כי ימיה של הממשלה ספורים וכי היא תתפזר לאחר שתוציא לפועל את תוכנית הצנע תוך הסכמה פוליטית רחבה. בשבוע שעבר דווח כי בחירות כלליות עשויות להתקיים כבר ב-19 בפברואר 2012.

לוקאס פפדמוס, לשעבר סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה, הושבע ביום שישי בפרלמנט באתונה כראש הממשלה של יוון, יחד עם חברי ממשלת האחדות החדשה. פפדמוס החליף בתפקיד את יורגוס פפנדראו, אשר הגיש יום קודם לכן את התפטרותו לנשיא יוון. שר האוצר אוונגלוס וניזלוס נותר בתפקידו בממשלה החדשה.

פפדמוס, כלכלן במקצועו, היה סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB) בין 2002 ל-2010. כנגיד הבנק המרכזי של יוון בין השנים 1994 ל-2002, הוא היה שותף למאמציה של המדינה להצטרף לגוש היורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}