כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חברות הסלולר הגישו תביעה נגד המכס: שילמנו מכס כפול על אייפונים

דורשות החזר של מיליון וחצי שקל, כל אחת

  • כ' חשון התשע"ב
חברות הסלולר הגישו תביעה נגד המכס: שילמנו מכס כפול על אייפונים

שלוש חברות הסלולר - סלקום, פרטנר ופלאפון - הגישו היום תביעה נגד אגף המכס והמע"מ ברשות המסים. החברות טוענות כי שילמו על מכשירי iPhone כפל מס. הסיבה היא שמכשירי אייפון תקולים אינם מתוקנים בארץ, אלא נשלחים למעבדות אפל בחו"ל. אפל שולחת מכשיר חלופי תמורת המכשיר הראשון, אך למרות שלא מדובר במכשיר חדש, הן נדרשות לשלם עליו מכס. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין איתן-מהולל-שדות.

לטענת התובע, "כאשר מכשירי ה-iPhone מיובאים לישראל, משולם עליהם מס קנייה בהתבסס על מחיר העסקה בה נרכשו. בתביעות אשר הוגשו היום נטען כי מדיניות היצרנית, חברת Apple, אינה מתירה לחברות המשווקות לתקן מכשירים תקולים במעבדותיהן בישראל, ובמקרים בהם נפלה תקלה במכשיר כלשהו הוא נשלח לתיקון 'מעבר לים', ובתמורה היצרנית שולחת מכשיר חלופי לישראל. כאשר מגיעים ארצה אותם מכשירים חלופיים אשר נשלחו על ידי חברת Apple, נדרשות חברות הסלולר לשלם עבורם מס קנייה - על כך מוחות החברות בתביעתן. מיסי קנייה אלו מגיעים לסכומים של כ-1.5 מיליון שקל לשלושה חודשים לכל חברה".

מעניין לגלות כי ישנם הבדלים קטנים בין תשלומי המכס של החברות, נתון המושפע מכמות האייפונים שנשלחים לתיקון על ידי כל מפעילה. סלקום דורשת החזר של 1.4 מיליון שקל, פרטנר תובעת 1.7 מיליון שקל, ופלאפון רוצה החזר של 1.2 מיליון שקל. הנתונים מרמזים כי ברשת פרטנר יותר מכשירי אייפון מאשר במתחרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}