כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בג"צ נגד אלי ישי • מהסטודנטים תבוא הישועה?

יו"ר התאחדות הסטודנטים ביקש משר הפנים להוזיל הארנונה גם לסטודנטים: "השר הבטיח לפעול למעננו בכל הכוח" • נושא הבג"צ לא עלה, אך לשמואלי יש תובנות בנושא

אלי ישי ואיציק שמולי בפגישתם, היום
אלי ישי ואיציק שמולי בפגישתם, היום

הדיבורים על בג"צ אותו מתכוונים סטודנטים להגיש נגד שר הפנים, אלי ישי, הובילו לפגישה מעניינת בין השר לבין יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי.

שמולי ידוע בגישתו המפשרת, הלא מתלהמת. הוא לא נגד חרדים, ולהפך, הוא בעד שלום, בעד הידברות.

למען האמת, הוא אפילו לא ידע עד היום על הכוונה לגשת לבג"צ בגין פרשת הארנונה.

בכל מקרה, לא זה היה המניע לפגישה עם השר. היה זה הרצון האמיתי לסייע לסטודנטים, שנאנקים תחת עול התשלומים לארנונה. הידיעה לפיה חתם ישי על פטור מארנונה לישיבות הביאה את הסטודנטים למחשבה שגם להם מגיע, ובצדק. שוויון הוא תמיד דבר חשוב.

"הפגישה התנהלה בצורה חיובית מאד", מספר לי שמולי בשיחה עמו. קודם לשיחה הזו הבהיר לי השר ישי כי הוא מתכוון להרחיב את הפטור מארנונה כך שיכלול גם ארנונה לדירות אותן שוכר סטודנט באופן עצמאי וגם כאשר מדובר במגורים במעונות הסטודנטים.

התשובות הללו מספקות אותך – שאלתי את שמולי, והוא משיב בזהירות: "מבחן התוצאה הוא שיקבע". אכן, "הפגישה הייתה חיובית, השר הבטיח לפעול בכל הכוח למען הסטודנטים והדגיש בפני את המחויבות שלו כלפיהם. אני בהחלט מעודד מאד מהאמירות הללו. דובר על פרק זמן של כשבועיים-שלושה, והשר סיפר לי כי הורה לאנשי משרדו 'לעבוד על זה בכל הכוח'".

נושא הבג"צ, לדבריו, כלל לא עלה בפגישה, לא זו הייתה מטרתה. "אם נוכל להגיע לפתרונות, אין לנו עניין לפנות לבית המשפט, ואני מאמין שאצליח לשכנע את הסטודנטים שדיברו על הליכה לבג"צ לרדת מהעץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}