כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לא פורש מ'קדימה', בינתיים • ח"כ שנלר מפריך שמועות

"ברור שאם המפלגה תהיה דומה למפלגת שינוי, אשקול את צעדיי. אבל מוקדם לדבר על כך", אומר ח"כ עתניאל שנלר ל'בחדרי חרדים' • ועם איזה רבנים הוא מתייעץ?

"להזכירכם, 'קדימה' קמה להוות גשר". שנלר. צילום: ויקיפדיה
"להזכירכם, 'קדימה' קמה להוות גשר". שנלר. צילום: ויקיפדיה



הידיעות לפיהן הוא פורש, כביכול, ממפלגת 'קדימה' הביאו הערב (ד') את ח"כ עתניאל שנלר להביא בפנינו את תמונת המצב האמיתית.

לא, הוא לא פורש מקדימה.

בשבועות האחרונות סוערת המפלגה סביב הדרישה להקדים את הפריימריז. בראיון שערכתי לפני כשבוע עם יו"ר הסיעה, דליה איציק, היא הסבירה כי הדבר טבעי, זו דרכה של פוליטיקה וכי היא כבר ידעה מלחמות קשות יותר בעברה בכנסת.

אני שואלת את שנלר האם בדעתו לנסות ולהשתלב במפלגת "הליכוד, ולא, הוא לא חושב על כך.

אני מזכירה לו שההודעות השוטפות שלו לעיתונות משדרות מסר שדומה מאד למסר אותו משדר הליכוד. הוא בעד המתנחלים, למשל...

"שמעת אותי מדבר פעם נגד מישהו?" – הוא שואל. למען האמת, לא. "אז זהו הסיפור. יש לנו חברה מדהימה, הכול טוב, אני מנסה להראות את החלק המלא של הכוס", הו אומר.

הוא מדגיש כי קדימה, במקור, הוקמה כדי להיות גשר. לחבר בין דתיים וחילוניים. "זה מסובך להיות גשר", הוא אומר לי, "אבל זה תפקידה של קדימה".

אתה מאשים את ציפי לבני, יו"ר המפלגה, במצב שנוצר? – אני מנסה להבין את עמדתו. ולא, הוא לא מאשים, הוא סבור שהמצב נוצר לאחר שבבחירות האחרונות הרבה מהקולות 'שלהם' ערקו לליכוד, "קיבלנו קולות של השמאל, של מרץ, והפכנו למפלגה שונה מזו המקורית".

תתמוך בשאול מופז? – אני מחדדת... אבל הוא מסרב להסגיר במי הוא תומך. בשלב הזה, הוא לא יודע. הוא יחליט רק לאחר שיידע על התאריך לקיום הפריימריז.

"אין טעם להכריז כרגע על צעדיי. שהרי, אם בראשות קדימה יעמוד אדם שיחזיר למפלגה את היסודות הערכיים של גישור, יסודות שאני מזדהה איתם, אז זה יהיה הזמן להישאר בקדימה ולחזק אותה מבפנים. ברור שאם המפלגה תישאר דומה למפלגת שינוי, אשקול בהתאם את צעדי. אבל מוקדם עדיין לדבר על כך".

לא עושה דבר בלי הרבנים

למען האמת, לא פעם שאלתי את עצמי מה לשנלר ולמפלגת "קדימה". במפלגות החרדיות רואים בו פרטנר לשיתוף פעולה, ידוע ומפורסם הוא כי כל חוק שלו מוצע רק לאחר שהביא אותו לעיון מדוקדק בפני הגר"ש עמאר.

זה נכון? – אני שואלת אותו, והוא בהחלט מאשר. "אני מתייעץ עם אנשיו של הגרי"ש אלישיב, כמובן עם הרב עמאר. אני סבור שגם אם אני בן הציונות הדתית לדעה שלי אין גרם אחד יותר במשקל מאשר לדעה של הרבנות הספרדית או האשכנזית.

בישיבת מועצת הרבנות שהתקיימה אתמול סיפר אחד הרבנים כי שמע שרבנים הצליחו לשכנע את שנלר 'לרדת' מחוק רישום הנישואין שלו. שנלר מודה כי אכן הייתה לו שיחה בנושא עם רבנים במסגרת פגישה כלשהי, אך הוא ממשיך לתמוך בחוק שלו לאחר שקיבל תמיכת רבנים אחרים. "אני לא עושה שום דבר בלי הרבנים", הוא אומר.

לדעתו, וגם לדעת הרבנים עמם התייעץ, החוק שלו משמר את ההשגחה על כל מערך רישום הנישואין בידי הרבנות הראשית. מה שאין כן בחוק שהציעה לאחרונה הקואליציה ואשר פותח את אזורי הרישום ובלי כל פיקוח.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}