כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עוד טיפת אוויר לנשימה לערוץ 10

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום דיון נוסף בבקשת ערוץ 10 לדחות את חובות העבר שעליו לשלם למדינה עד סוף השנה • ההצבעה בשבוע הבא

עוד טיפת אוויר לנשימה לערוץ 10

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום (ג') דיון נוסף בבקשת ערוץ 10 לדחות את חובות העבר שעליו לשלם למדינה עד סוף השנה, אך בסופו לא התקיימה הצבעה. היו"ר שאמה-הכהן פתח את הדיון והזכיר כי בשבוע שעבר נדחתה בקשת הערוץ, והבהיר כי לא יקיים הצבעה כדי לא לסתום את הגולל על הניסיונות להגיע לפשרה בנושא.

"ההחלטה היא לפנים משורת הדין ובעקבות דברים שהציג בפני מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, כדי למצות את ניסיונות הפשרה, לקיים את הדיון אך לא לקיים הצבעה. לא ברור לי מי רוצה בסגירת הערוץ, בעלי המניות מגלים חוסר אכפתיות מקומם, למרות זאת לפנים משורת הדין נדחה את ההצבעה אך לא להרבה זמן", אמר היו"ר שאמה-הכהן.

היו"ר אף ציין כי מנכ"ל ערוץ 10 אמר לו והציג לו נתונים, בכתב ובעל פה, שהוא מנוע מלדבר עליהם לפיהם יש תהליך שבתקווה יוביל לפתרון עד שבוע הבא. הוא הוסיף כי "גם אם הבקשה תאושר, ערוץ שכל שנה בא לבקש את חסדי הפוליטיקאים הוא לא ערוץ עצמאי, לכן עצמאותו הכלכלית חשובה ואנחנו רוצים אותו בריא".

ח"כ איתן כבל, שהגיש את הבקשה לדיון מחדש עם חברי הכנסת נחמן שי ויואל חסון, אמר כי הוא מחזיק אצבעות ליו"ר שאכן המהלך להצלת הערוץ יצלח. "זה נראה לי דבר מוטרף שלא מבינים שאין ממנו דרך חזרה", אמר ח"כ כבל על ההצבעה הקודמת בוועדה והוסיף: "הכוונה בהגשת הבקשה לדיון מחדש ובבקשה שלא לקיים היום הצבעה היא לאפשר לבעלי הערוץ מצד אחד ולמדינה מצד שני למצוא פתרון". כבל הוסיף ואמר כי ערוץ 10 חייב להמשיך ולשדר וכי הוא יילחם על זכותם זו, אך הבהיר כי גודל האחריות כי גם על בעלי ומנהלי הערוץ.

ח"כ עמיר פרץ הוסיף כי זה שהערוץ תלוי בחסדי הפוליטיקאים זו סכנה גדולה. לדבריו, "שר אוצר ציני יכול לנצל את המצב. אנחנו חרדים לדינמיקה שפוגעת ומחלישה את עצמאות התקשורת", אמר. ח"כ נחמן שי התבטא בחריפות נגד הכוונה לסגור את הערוץ ואמר כי "יש פה דרמה בכל הבניין, שעוסקת בהתנהלות המכוערת של הקואליציה ונציגיה שהכריזו מלחמה על כמה מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. התמונה הכוללת היא שרוצים לסתום פיות ולהחליש את הדיון הציבורי".

מנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי הודה לוועדה על ההחלטה לדחות את ההצבעה. "אחרי שנגיע להסדר הזה צריך לסדר את שוק הטלוויזיה כך שלא נצטרך לבוא כל פעם כבכיינים לבקש טובה, כי השוק הזה באמת בלתי אפשרי", אמר. הוא התייחס לטענות כלפי בעלי המניות וכינה אותם "פופוליזם". לדבריו, "בשנה האחרונה הם הכניסו יד לכיסם הפרטי והזרימו עשרות מיליוני דולרים כדי שהערוץ יעמוד במחויבויותיו ואני מתקשה לראות מה הם הרוויחו מזה".

נציג היוצרים עידן אור אמר כי סגירת ערוץ 10 זו סכנה אמיתית וקשה לא רק ליוצרים, אלא בראש ובראשונה לציבור שמגוון התוכן המוצע לו ייפגע. "צריך לעשות הכל שהערוץ לא ייסגר", אמר. מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, ציין כי משרד התקשורת הוביל רפורמות משמעותיות בתחום, אך צריך לקיים דיון רחב בשינויים הדרושים ברגולציה, כך שבעתיד לא יצטרכו הערוצים השונים להגיע לוועדות הכנסת ולהיפגש עם הפוליטיקאים. באשר לחובות הזכייניות הוא שב וחזר על עמדתו, לפיה בשל העובדה שהליך מתן הרישיונות התעכב בשנה יש לדחות גם את מועד החזר החובות בשנה.

ח"כ נינו אבסדזה, שהגישה בעניין את הצעת החוק שאף תועלה ככל הנראה בתחילת השבוע הבא לדיון בוועדת השרים לחקיקה, אמרה כי אם בדיון הקודם פנה ורשבסקי ללב של חברי הכנסת היא פונה כעת לשכל שלהם וקוראת להם לא להיות שותפים לסגירת הערוץ.

בתום הדיון הבהיר היו"ר כי ההצבעה בנושא תתקיים בתחילת השבוע הבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}