כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מזכירת הדירקטוריון מרוויחה יותר מהמנכ"ל

ראש חטיבת משאבי האנוש בחברת נמלי ישראל, אידה שפירא, אשתו של עמוס שפירא, מרוויחה 59 אלף שקל בחודש ועלות שכרה הוא 81.4 אלף שקל בחודש

נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי
נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי

הרפורמה בנמלים וההפרדה בין רשות הנמלים ורשות הרכבות איפשרו את הקמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) והפחתה של המשכורות בחברה. אבל נראה כי בחברה נותרו עדיין בכירים שמקבלים משכורות עתק, לפי הסכמים ישנים. שתיים מהן הן אידה שפירא ויעל דגון.

שפירא, אשתו של מנכ"ל סלקום היוצא עמוס שפירא, מרוויחה 59 אלף שקל בחודש ועלות שכרה היא 81.4 אלף שקל בחודש. היא משמשת כראש חטיבת משאבי האנוש בחברה (היא אף לא המפרנסת העיקרית בבית - עלות שכרו של עמוס שפירא אשתקד היתה 491 אלף בחודש). גם יעל דגון, מזכירת הדירקטוריון, נהנית ממשכורת עתק של 59 אלף שקל בחודש. אמנם, לא מדובר במזכירה מהסוג המוכר, אלא בתפקיד שמרכז את כל עבודת מועצת המנהלים של החברה - ובכל זאת, היא מרוויחה יותר ממנכ"ל החברה.

מדובר במשכורות המבוססות על הסכמים ישנים, ועובדים חדשים שמתקבלים לחברה, כולל הבכירים שבהם, לא יגיעו לסכומים כאלה בחודש - אך הם מזכירים לנו מדוע היתה נחוצה רפורמה ברשות הנמלים.

מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה כי "רמות השכר של העובדים הוותיקים בחברה (דור א') נקבעו עוד בתקופת רשות הנמלים. הן מעוגנות בהסכמים קיבוציים ואושרו על ידי האוצר במסגרת הסכמי הרפורמה בנמלים, טרם הקמת החברה. יצוין שבשנים האחרונות פועלת החברה לשינוי תמהיל המועסקים בחברה - לצד פרישת עובדים ותיקים נקלטים עובדים חדשים בתנאי העסקה נמוכים משמעותית. השנה אף אישרה רשות החברות הממשלתיות, לבקשת החברה, תוכנית לעידוד פרישה מוקדמת לעובדים ותיקים ברמות שכר גבוהות - מהלך שצפוי להביא להורדה ברמת השכר הממוצע בחברה בשנים הבאות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}