כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

השב"כ: בנתב"ג לא מיישמים הוראות אבטחה חדשות נגד טרור

מסופי המטען: אנו לא ערוכים מבחינה כספית לעמוד בהוצאות • משרד התחבורה: בוחנים חלופות לכיסוי העלויות הנוספות

  • י"ט חשון התשע"ב
השב"כ: בנתב"ג לא מיישמים הוראות אבטחה חדשות נגד טרור

שרות הביטחון הכללי (השב"כ) הזהיר את מסופי המטענים בנתב"ג, כי ינקוט נגדם בצעדים במידה שלא יעמדו בנהלי אבטחה חדשים מ-1 בדצמבר אשר נועדו להתמודד עם איומי הטרור.

על אף האזהרה בכתב, לא ערוכים מסופי המטענים ולא יוכלו לעמודבדרישות הביטחון במועד. משרד התחבורה מחפש דרכים לפתרון הבעיה - כך נודע היום (ד') ל-TheMarker. מדובר בתהליכי בדיקה קפדניות הרבה יותר אשר שרות הביטחון הכללי (השב"כ) דורשלהנהיג במסופי המטענים, בעקבות יישום הוראות בדיקה דומות בארה"ב.

במקור דרש השב"כ ממפעילות המסופים, לנקוט נוהלי אבטחה חדשים במסופי המטען כבר מינואר 2011, אך דחה את כניסתם לתוקף בתחילה ל1- באפריל ואחר כך ל1- בדצמבר השנה, כדי לאפשר מציאת פתרון לבעיית מימונם.

מסופי המטען בנתב"ג דרשו, כי המדינה תשתתף בחלק מהמימון עקב החמרת הוראותיה בנושא. שכן הסדרי הביטחון החלים על מסופי המטען בנתב"ג מעמיסים כבר היום עלהמסופים עלויות של כ-20%-מהוצאות התפעול שלהם. השיחות בעניין החלו בין הצדדים, אך רק באחרונה הסתמנה פריצת דרך שתאפשר את המימון ע"י הטלת "אגרת ביטחון" חדשה, כך שיוכלו להתבצע נהלי האבטחה החדשיםהכרוכים בהכנסת ציוד חדש ותוספת כוח אדם.

מדובר במס חדש - "אגרת ביטחון" אשר יוטל על היצואנים, כדי לכסות הוצאות שרותי
אבטחה חדשים במסופי המטענים בנתב"ג. עפ"י התוכנית החדשה המתגבשת במשרד התחבורה, תיגבה "אגרת ביטחון" חדשה, בסך כשמונה דולר, על כל שטר מטען ייצוא, מהמסופים בנתב"ג. התשלום מחברות השילוח הבילאומיות, ישמש לכיסוי ההוצאות אשר כרוכות בהליכי בדיקות ביטחון חדשות למטעני היצוא בדרך האוויר מנתב"ג אשר מתוכננות כאמור להינקט מה1- בדצמבר השנה.

רשות שדות התעופה (רש"ת) תספק חלק ממכשירי הבדיקה והשיקוף הטכנולוגיים וכן
יירכשו מכשירים חדשים. מסופי המטענים בנתב"ג - סוויספורט וממ"ן, יקצו את כוח האדם הנדרש, על מנת לבצע את בדיקות הביטחון החדשות.

היצואנים וחברות השילוח מתנגדות למס החדש. הטלתו אף דורשת תהליך חקיקה אשר לא ברור אם ומתי יסתיים. במסופי המטענים אמרו בתגובה, כי ללא השתתפות בהוצאה הכספית לא יוכלו לעמודבדרישות האבטחה החדשות, בוודאי שלא עד התאריך שדורש שרות הביטחון הכללי (השב"כ).

נוהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה,כי "משרד התחבורה בוחן חלופות שונות לכיסוי העלויות הנוספות אשר נובעות מהנחיות האבטחה החדשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}