כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"גוש היורו ניצב בפני משבר מערכתי"

"אף מדינה בגוש היורו אינה חסינה והמשבר מצריך מחויבות חזקה יותר מצד כולן", אמר ז'וזה מנואל בארוסו, נשיא הנציבות האירופית

  • י"ט חשון התשע"ב
חוזה מנואל בארוסו, נשיא הנציבות האירופית. צילום: אי-פי
חוזה מנואל בארוסו, נשיא הנציבות האירופית. צילום: אי-פי

נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל בארוסו, הזהיר היום כי גוש היורו ניצב בפני "משבר מערכתי" שההתגברות עליו תדרוש מחויבות גדולה יותר מצד כל המדינות החברות.

"אנו ניצבים בפני משבר מערכתי שידרוש מחויבות חזקה יותר מצד כולם, אשר תצריך אמצעים נוספים וחשובים מאוד", אמר בארוסו בנאום בפרלמנט האירופי. בארוסו הוסיף כי אף מדינה בגוש היורו לא חסינה בפני מתקפות על השווקים וכי גוש היורו צריך לפעול בנחישות והחלטיות על מנת להראות למשקיעים כי הוא מסוגל להתמודד עם המשבר.

הוא שב וקרא לאינטגרציה כלכלית עמוקה יותר בין המדינות החברות בגוש היורו ואמר כי אמצעים חדשים שנועדו להגדיל את הפיקוח על תקציביהן של מדינות גוש היורו ייושמו החל מהחודש הבא. "לא צריכה להיות חלוקה באיחוד האירופי בין 17 המדינות החברות בגוש לבין עשר האחרות", אמר, "המטרה של רובן היא להצטרף ליורו".

בארוסו אמר כי ההתאוששות מהמשבר הכלכלי איבדה תנופה והוסיף כי הוא צופה צמיחה חלשה במקרה הטוב וכי האבטלה צפויה להישאר ברמה של 10% בשנתיים הקרובות. אתמול דיווחה הלשכה לסטטיסטיקה של גוש היורו כי התמ"ג של גוש היורו צמח ב-0.2% בלבד ברבעון השלישי, בשעה שרוב הכלכלנים מעריכים כי גוש היורו בדרכו למיתון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}