כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבן והבת לא יצאו 18 שנה מהבית - איש לא ידע על קיומם • לצפות ולא להאמין

אם לשניים, שעלתה מארה"ב, התגוררה עם ילדיה בצפת ובירושלים • לישראל היא נכנסה עם בתה בזהות בדויה ואת בנה ילדה בביתה, ללא שטרחה לעדכן את הרשויות על קיומו • במשך 18 שנה לא נתנה האם לילדיה לצאת מהבית, והם גדלו ללא חבר ומכר • בראיון מיוחד חושף בנה, א', את הכל • צפו

הבן והבת לא יצאו 18 שנה מהבית - איש לא ידע על קיומם • לצפות ולא להאמין

הסיפור הבא - נראה בלתי מציאותי - על גבול ההזוי: 2 ילדים מתגוררים שנים רבות בישראל, ללא זהות, ללא מסגרות חינוך, בלי שאף אחד יודע על קיומם ושנים רבות שנאלצו להתבודד עם אמם בתוך הבית ללא שזכו לצאת ממנו אפילו פעם אחת.

הסיפור מתחיל לפני יותר מ-20 שנה כאשר ר' ברחה מארה"ב יחד עם בתה התינוקת והגיעה לישראל לאחר שלדבריה, עברו התעללות. היא נכנסה לישראל בזהות בדויה והתגוררה בצפת.

כמה שנים מאוחר יותר היא פגשה באדם כריזמטי חוזר בתשובה, היא הרתה לו אך השניים מעולם לא נישאו. לאחר תקופת מה היא עזבה אותו, ובנה א' נולד ללא אב. הוא נולד בתוך בית, לא יצא למוסדות החינוך, חברים לא היו לו ואף אחד לא ידע על קיומו.



ר', אמו של א' מעולם לא הסכימה שיצלמו אותה, אין זכר לאלבומים המשפחתיים בתוך הבית, ולמרות שהם חיו כאן בארץ, אין שום עדות לכך.

במהלך 18 שנים, א' ואחותו הגדולה לא הורשו לצאת מהבית גם לא להיפגש עם החברים. סדר יומם כלל שוטטות מקיר לקיר וקריאת ספרים בבית. במהלך השנים הם התפרנסו מטוויות גידים-מלאכת עבודת יד קשה ומכרו אותם בבני ברק ובמאה שערים.

"אני נולדתי 2 בתים מפה", מספר א' בריאיון ל'חדשות 2', "אם הייתי נולד בבית החולים היו רושמים אותי איפה שהוא. אני יודע שהיום אני בן 18 כי גילו שאני נולדתי בשנת 1993 אבל יכול להיות מאד שזאת לא האמת. לא הרגשתי קנאה מהילדים שהייתי רואה ברחוב כי בדרך שגידלו אותי זו הייתה דרך רעה".

לפני כשבועיים נפגש א' עם אביו, הוא ביקש ממנו להשיג לו תעודת זהות – אך האב סירב. "ברגע שהשם שלך יופיע בשלטונות, אמא שלך תכנס לבית הסוהר ואחותך תצטרך לחזור לארה"ב", הסביר לו.

בתגובה הודיע א' כי הוא פונה למשטרה ובעקבות זאת אמו עזבה את הבית. בימים אלו היא מסתתרת בבית קרובי משפחתה. אחותו של א', בת 27, גם היא נטולת זהות ומעמד בישראל: "אני לא כועסת, זאת אמא שלי", אמרה. "מה שאני הכי רוצה זה את הבית שלי, יש לי אמונה ואני לא צריכה יותר מזה".

א' פנה בימים האחרונים לעו"ד יאיר נהוראי לאחר שקרא את הספר שכתב על בנה של אמא טליבאן, לטענתו יש דמיון רב בין אמא שלו לבין אמא טליבאן. "אני מתקשה לראות מצב שהיא לא תיעצר", אמר נהוראי.

משירותי הרווחה של עיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המשפחה לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה, עם קבלת הדיווח מחדשות ערוץ 2, נוצר איתם קשר מיידי על מנת לאמוד מקרוב את מצבם שירותי הרווחה בעירייה שוקדים בשעות אלו על תוכנית שיקום מקיפה לכל אחד מהאחים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}