כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בחזרה לימי הפאר של 'קרלסבאד' • גלריה מרהיבה

עיירת הנופש והמרפא קרלובי וארי, שקקה בעבר רבנים ואדמו"רים • בשנים האחרונות היא שבה לימי גדולתה והציבור היהודי שב לפקוד אותה • צפו בגלריה

בחזרה לימי הפאר של  'קרלסבאד' • גלריה מרהיבה



עיר המרפא הצ'כית, המשלבת נוף ציורי קסום ואגדה מרתקת, עם חופשת בריאות ומעיינות מרפא מינרליים, כל כך יפה שאפילו לא תחלמו על פראג.

כשציור הופך לטיול מרענן, זו התחושה המלווה אותנו בטיול המרתק ב'קרלובי וארי' - עיירת הנופש הציורית והמרתקת שבצ'כיה.

העיירה שוכנת 130 ק"מ מערבית לפראג. היא נחשבת ברחבי תבל כעיירת מרפא ייחודית אליה נהרו לאורך שנים שועי תבל שחיפשו מקום איכותי לחופשה מושלמת ומצאו אותה ב'קרלובי וארי' או בכינוייה ההיסטורי 'קרלסברד' המוכרת בזכות מעיינותיה המיוחדים העשירים במינרלים ייחודיים.

עיירת הנופש 'קרלובי וארי' מתנשאת לגובה 367 מטרים ושוכנת בסמיכות לאתרי סקי מרשימים ומעיינות תרמו מינרליים חמים.

'קרלובי וארי' מצטיינת בעשרות נביעות של מים טבעיים עשירי מינרלים הנובעים מעומק האדמה ומוזרמות אל ברזים מסוגננים. ברחבי העיר פזורים עשרות ברזים כאשר לכל ברז יש שם, ולידו שלט המציין את הטמפרטורה והמרכיבים שלו. הנביעה הגדולה, המתפרצת מעומק האדמה, נמצאת במבנה גדול הנקרא "הנביעה החמה" כאשר חום המים שלו הוא 73 מעלות צלסיוס. כך, למשל, אנו
למדים שבנביעה הנקראת הנסיך ואצלב הראשון, חום המים הוא 65 מעלות.



עבר יהודי עשיר

העיר הומה תיירים ונופשים שהגיעו לחופשה קסומה ומרגשת, באחת העיירות האירופאיות הקסומות והמרתקות במיוחד.

נופשים רבים פוקדים את העיר למטרות הבראה. אלה מתהלכים בעיר אנה ואנה, כשבידיהם הקומקום המיוחד שממנו הם לוגמים מים על פי הוראות מדויקות מרופא. המים כל כך לא טעימים, עד שמי שמצליח לשתות אותם כמה ימים חזקה עליו שהוא בריא.

ב'קרלובי וארי' עבר יהודי עשיר, ובעיירה נערכו כינוסים יהודיים רבים. מזה שנים שהעיר חוזרת למעמדה התיירותי המרהיב, והיא הפכה למעצה תיירותית איכותית מרחבי תבל.

אפשרויות הנופש המושלם והקסום שמציעה העיר: חופשות תיירות, טיולים מרתקים וקסומים, שופינג מושלם, חופשות סקי מפתיעות ועוד.

בשנים האחרונות, הפכה עיירת המרפא 'קרלובי וארי' גם ליעד נופש לציבור דתי מרחבי תבל, ובמקום גם שוכן מלון בהנהלה יהודית עם מזון כשר.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}