כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אם מ'כת השאלים' חטפה את ילדיה לדירת מסתור

אם מ'כת השאלים' בבית שמש, נמלטה עם ילדיה לדירת מסתור בשכונת מאה שערים • בעלה פנה לגורמי הרווחה. אלו נפגשו עם האשה - ואיימו: "נוציא את הילדים מחזקתך"

אמא טאליבן. צילום: יעקב נחומי
אמא טאליבן. צילום: יעקב נחומי

המלחמה נגד 'כת השאלים-טליבאן' נמשכת: היום (ג') הפתיעו גורמי רווחה אישה תושבת בית שמש, אם ל-3 ילדים, המסתתרת בימים האחרונים בדירה קטנה בשכונת מאה שערים בירושלים.

עוד בנושא:
העו"סית מזהירה את הבד"ץ: הכת תביא להרג ילדים
"אנו נשים קיצוניות לצד השני, כדי לתת 'קונטרה' לפריצות"
בד"צ 'העדה החרדית' מנדה את 'כת השאלים' • חשיפה

האם (משפחת ר'. י.א), תושבת בית שמש, ברחה לפני שבוע יחד עם שלושת ילדיה לדירת מסתור, לאחר שיחסיה עם בעלה עלו על שרטון.

האם, הנמנית על 'כת השאלים', נתקלה בהתנגדות נחרצת מצד בעלה לדרך בה חינכה את הילדים - והשניים ניהלו מלחמות יום-יומיות. בעצה אחת עם רבני השכונה, החליט הבעל לנתק את זרם החשמל בבית בו שהתה האם, ובתגובה החליטה האשה לברוח עם הילדים לדירת מסתור בשכונה הירושלמית.

האב דורש מרעייתו להעביר את הילדים לחזקתו בכדי שיוכל לחנכם בדרך חרדית מקובלת.

כחלק מהניסיון להוציאם מרשותה, פנו עסקנים לגורמי רווחה, ויידעו אותם על המתרחש בבית. עובדים סוציאלים נפגשו היום (ג') עם האם והודיעו לה, כי באם לא תגיע לפגישה משותפת עם בעלה ומספר עסקנים, הם ישקלו להוציא את הילדים מרשותה.

במהלך הפגישה עם האם מתחו אנשי הרווחה ביקורת קשה נגדה על אופן בו היא מגדלת את ילדיה. בנוסף הם הטיחו בה ביקורת על כך שברחה לדירת מסתור קטנה וצפופה בתוככי השכונה - מקום שאינו ראוי למגורים.

האם המסתתרת צפויה בימים הקרובים ללדת את בנה הרביעי.

עסקני 'העדה החרדית', שהכריזו מלחמה ב'כת השאלים', יידעו את בתי החולים בעיר על הלידה המתוכננת, וביקשו מאחיות בתי החולים ליידע אותם על הלידה, בכדי שיוכלו להוציא את הילד מחזקת האם המתעללת בילדיה.

אמש (ב') הגיעה האם ל'ביקור חולים', כדי להיפגש עם חברתה הנמנית על 'כת השאלים'. אנשים שנכחו בבית החולים דיווחו לעסקנים על בואה של האם, אך כשאלה הגיעו, הם גילו כי האם לא הגיעה ללדת, אלא רק כדי לבקר את חברתה. החברה שוהה בימים אלו בבית החולים עם תינוק אותו ילדה בביתה, לפני מספר ימים.

הלידה, שבוצעה על-ידי מיילדת פרטית, עוררה סערה מפני שהאם סירבה להגיע לבית החולים מטעמי צניעות, ובכך סיכנה את חיי התינוק שנולד פג.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האם מתכננת שלא להופיע לפגישה עם בעלה והעסקנים, בשל היחסים העכורים עם בעלה בתקופה האחרונה, ובשל הסירוב לשתף פעולה עם גורמי הרווחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}