כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התקבל לחברון • איציק שמולי הגיע לביקור בישיבה

בשעת לילה מאוחרת הגיע אורח מפתיע לישיבת חברון בירושלים: איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים • בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על החוויות מהלילה הישיבתי

שמולי וחברים. צילום: בחדרי חרדים
שמולי וחברים. צילום: בחדרי חרדים

מאות בחורים מישיבת 'חברון-גבעת מרדכי' בירושלים הופתעו לגלות אמש (ב') בשעת לילה מאוחרת אורח לא-שגרתי בבית המדרש. איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים הגיע לראות מקרוב את לומדי התורה.

ביקורו של שמולי נערך לאחר שעת חצות והוא הופתע לראות בשעה כה מאוחרת את בחורי הישיבה עומלים על תלמודם.

שמולי שוחח עם הבחורים, התעניין בחומר הלימודים, ושאל אותם לדעתם בנושא המחאה החברתית.
הביקור של שמולי בישיבת הדגל הליטאית נערך לאחר עימות בו השתתף מטעם ארגון 'נפש יהודית'. אחד הנוכחית בעימות סיפר כי בחורי הישיבה עסוקים בלימוד עד לשעות הלילה המאוחרות ושמולי מצידו הבטיח כי יבדוק את הדברים מקרוב.

אמש (ב'), ביצע את הבטחתו.

"עניין אותי עולם היהדות והישיבות, בתום ביקור עם חברים מהעולם הדתי והחרדי הם הציעו לי לבוא ולראות את היכל הישיבה ואת הלומדים בה בשעות הקטנות של הלילה", אומר שמולי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "שוחחתי איתם גם על אורח החיים בישיבה ודיברנו על הסוגיה הנלמדת בישיבה. היה ניכר כי מדובר בחבר'ה איכותיים ונהדרים".

על התרשמותו מהפגישה הוא אומר: "באתי עם התרשמות טובה על העולם החרדי, דעתי לא השתנתה ומי שמקשיב בקשב רב לדעותיי אין לי אג'נדה אנטי דתית או חרדית אלא דעתי באה ממקום לקרב רחוקים והביקור בישיבה רק חיזקה את דעתי.

"עדיין צריך להאיץ את תהליכי החיבור בין החברה החרדית לבין החברה החילונית בכל התחומים. וההאצה צריכה להיות בקצב ובאופן שגם מתאים לציבור החרדי וגם לציבור החילוני ושהדברים לא יעשו בכפייה. דווקא מתוך המקום שאני מקבל את אורח חייו של האחר והשונה ממני הגעתי לישיבה כדי ללמוד מה אפשר לעשות כדי להאיץ את אותם תהליכים".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}