כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מאבק: מסעדת טריפה ליד הקריה החרדית בטבריה

משהו רע עובר על טבריה • העירייה הסירה קופות צדקה, ומסעדן ערבי פתח מסעדת טריפה סמוך לקריה החרדית • בעל המסעדה: "באתי לעבוד. לא להפריע"

בשר במסעדה. צילום אילוסטרציה: ארכיון
בשר במסעדה. צילום אילוסטרציה: ארכיון צילום: באדיבות המצלם

הציבור החרדי בטבריה זועם: יממה לאחר שעיריית טבריה הסירה קופות צדקה מרחובות הריכוזים החרדיים, יוצאים רבני העיר למאבק חדש - נגד מסעדת 'אל סולטן', הממוקמת במתחם BIG שבשיכון ד' - האיזור החרדי בעיר - בה נמכר בשר לא כשר.

'אל סולטן', הנמצאת בבעלות שני מסעדנים ערבים, המחזיקים בבעלותם מספר מסעדות באזור הצפון, נפתחה לפני שלוןשה חודשים. המסעדה מציעה בשר לא כשר, שרימפסים וחזיר.

לטענת מובילי המאבק, היוצא לדרך בימים אלו, אין בעיה חוקית בפתיחת החנות, אך מדובר בשבירת הסטאטוס-קוו.

"זה דבר שלא ראינו עד היום בעיר", אומר הרב גבריאל חוברה, רב הקהילה התימנית בעיר, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"מערכת הכשרות בעיר אינה יכול להתערב, כי בעל המסעדה אינו מחזיק תעודת כשרות, אך צריך להילחם נגד פתיחת המסעדה, כי הדבר יכול לגרור לכך שייפתחו מסעדות נוספות כאלו ברחבי העיר".

הרב חוברה מוסיף, כי מלבד בעיית הכשרות, ישנה בעיה נוספת: "המקום עצמו גם מחלל שבת, וזו בעיה חמורה אותה אנחנו מנסים לפתור".

באחד משיחותיו של הרב חוברה עם בעל המסעדה הוא אמר: "האם תרצו שנגיע לכפר הערבי שלכם ונמכור בתוכו מוצרים שאסורים על-פי ההלכה הערבית?"

יו"ר אגודת ישראל בעירייה, פנחס ועקנין, נכנס לעובי הקורה ומנסה לגרום לבעלי החנות להעתיק את המסעדה למקום אחר.

אחד מבעלי המסעדה מסר בתגובה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "באתי לעבוד, לא להפריע לאף אחד. לדתיים יש את המקומות שלהם, וזכותם לבלות שם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}