כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הדפים העסקיים של גוגל: למה אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להיות שם

השבוע שיחררה גוגל את העמודים העסקיים של גוגל+ והרשת שוב געשה • נראה שגוגל שוב מכוונת ל"זנב הארוך" • הדפים העסקיים נבנו כדי שעסקים קטנים יוכלו לחזק את המותג שלהם • כל מה שאתם צריכים לדעת על מה שקורה בפלוס

  • י"ח חשון התשע"ב
הדפים העסקיים של גוגל: למה אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להיות שם

השבוע שיחררה גוגל את העמודים העסקיים של הרשת החברתית גוגל+ והרשת שוב געשה. "מעט מדי, ומאוחר מדי", פסקו אחדים מהגולשים, "פספסו את הרכבת, פייסבוק כבר נצחו", קבעו אחרים ועוד ועוד תגובות צצו בכל אמצעי מדיה אפשרי. לפני שאנחנו רצים לחרוץ את דינם, כדאי שנבין כמה דברים.

ראשית, חשוב לזכור שדברים שרואים מכאן לא רואים משם - בארץ טוויטר נחשב לאתר שולי וחסר חיים בזמן שבחו"ל חברות מריצות באמצעותו קמפיינים מאוד מוצלחים. למרות שכולם מנסים "לגנוב" ממנו גולשים נראה שהוא עדיין חזק ואיתן. אז כדאי להיזהר מלשפוט את פלוס לשלילה רק בגלל שבארץ הוא עדיין לא תפס. וכן כדאי לנסות להבין את כללי המשחק בו ולקדם אותו אצל הגולשים על מנת שיהיה לנו עוד כלי שיווקי חכם שמאפשר לקחת את המותגים למקומות חדשים.

עם כל הכבוד לפייסבוק (ויש כבוד), גוגל הוא מנוע החיפוש מספר אחת בעולם. אין לי ספק שכל מקדמי האתרים/עסקים ימליצו לכל הלקוחות שלהם לפתוח עמוד עסקי בגוגל+ ולו רק כדי שהמותג שלהם יקבל דרוג יותר טוב מהמתחרים. בהמשך להמלצה לפתוח עמוד עסקי מומלץ מאוד גם לקשר את עמודי האתר לעמוד זה ולהוסיף את כפתור ה+ שמאוד משפיע על תוצאות החיפוש והופך אותן לתוצאות חברתיות.

גוגל + נולדה לפני מספר חודשים בלבד. וכבר מתנהגת כמו רשת שנולדה לפני חמש שנים. אחת הסיבות לכך היא הדרך בה גוגל מנהלת את קו הפיתוחים של +. מדי שבוע מנהלי הפרויקט והמפתחים מקבלים תגובות והמלצות מגולשים וביחד משפרים את הרשת. כבר שלושה חודשים מעלייה לאוויר הוכנסו בגוגל+ יותר מ-100 תוספות ושינויים, רובם בעקבות תגובות המשתמשים. זוהי רשת שנתפרת לפי צרכי הלקוח וככזו היא צריכה את הזמן שלה כדי להתבשל ולגדול.

לפי סרטוני ההסבר ששוחררו יחד עם הדפים העסקיים, נראה שגוגל שוב מכוונת ל"זנב הארוך". הדפים העסקיים נבנו כדי שעסקים קטנים יוכלו לחזק את המותג שלהם עם קהל הלקוחות וליצור אינטראקציה חברתית סביב העסק.

אחד הכלים החזקים שיש היום בפלוס ויכול לשמש בקלות בתי עסק הוא מנגנון הhangouts (זולות). מנגנון זה מאפשר לבצע שיחת ועידה בוידאו (בחינם) בין מספר משתתפים. גוגל כבר הראתה בעבר איך אפשר לעשות נפלאות באמצעות כלי זה. בעזרת hangouts העבירו, למשל, הופעה שלמה של Black Eyed Peas כשמצלמה אחת היתה מאחורי הקלעים, שם חברי הלהקה דיברו עם הגולשים, ומצלמה אחרת על הבמה זוהי כמובן דוגמה אחת, אבל עם קצת דמיון כל עסק יכול לקחת את זה למחוזות שלו. סטודיו לכושר, למשל, יכול להעביר ללקוחותיו הרצאה על תזונה. חנות ספרים יכולה לפתוח מועדון קריאה וירטואלי וכו'.

כלי בסיסי חזק נוסף הוא המעגלים. משתמש מכניס משתמשים אחרים למעגלים לפי הדרך שבה הוא רוצה לצרוך ולפרסם התוכן. אם, למשל, אני רוצה לפרסם הודעה שיראו רק בני משפחתי אני בקלות מסמן שהסטטוס הבא מיועד למעגל משפחה. בעולם העסקי זה כלי מאוד חזק לבידול ומיקוד התוכן שאנחנו מוציאים. ירקן יכול ליצור מעגל של לקוחות שקונים רק אורגני ופעם בשבוע לפרסם מאמרים ומידע בתחום - שרק הם יקבלו, בית קפה מקומי יכול לשלוח קופון הנחה רק ללקוחות ה-VIP שלו. בשילוב שני הכלים רו"ח יכול לפתוח וידאו צ'ט בין לקוחות מובחרים ולהעביר להם טיפים ומידע חדש בתחום.

לגוגל פלוס יש מערכת מאוד מתוחכמת שמראה איך המידע שלנו מופץ ברשת, זה כלי מעולה לעסקים כדי לראות איזה פעולות עובדות ויראלית ואיזה צריך לשפר. (דוגמה ניתן לראות כאן).

מעבר לכל מה שכתבתי כאן, חשוב לקחת בחשבון שגוגל עדיין לא חשפה את כל הארנבים שבכובע. היא כבר התחילה לחבר את + לשאר השרותים שלה, אבל נראה שזה רק קצה הקרחון. שווה כבר עכשיו להתחיל להכיר את הכלים שהיא נותנת ולצבור שעות טיסה על אחת המערכות היותר מסקרנות בתחום השיווק שהושקו בתקופה האחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}