כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התחרות האמיתית עוד לא התחילה - ורווחי סלקום כבר צונחים ב-40%

הרווח הנקי שהסתכם ב-199 מיליון שקל יחולק ברובו כדיבידנד • הרווח התפעולי צנח ב-35% ל-349 מיליון שקל • ה-EBITDA ירד ב-25% ל-534 מיליון שקל

  • י"ח חשון התשע"ב
התחרות האמיתית עוד לא התחילה - ורווחי סלקום כבר צונחים ב-40%

אחרי פלאפון שדיווחה על רבעון חלש, דיווחה הבוקר גם סלקום על רבעון שלישי עם ירידה במרבית המדדים. הרווח הנקי צנח ב-40% ל-199 מיליון שקל. רוב הרווח הנקי יחולק כדיבידנד של 189 מיליון שקל או 1.9 שקל למניה.

הכנסות סלקום ירדו ברבעון השלישי ב-4% ל- 1.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צנח ב-35% ל-349 מיליון שקל וה-EBITDA של החברה ירד ב-25% ל- 534 מיליון שקל. כעת, עומד שיעור ה-EBITDA מההכנסות על 32% לעומת 41% בתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים נכונים לתוצאות סלקום באיחוד תוצאות 013 נטוויז'ן לחודש ספטמבר בלבד.

ברמה התפעולית, לסלקום 3.39 מיליון לקוחות. לקוח בחברה מייצר חשובונית של 105 שקל -צניחה של 28% ומדבר 357 דקות - עלייה של 7%.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בעקבות התוצאות כי "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, בנוסף להשפעת המיזוג עם נטוויז'ן אשר הושלם בסוף אוגוסט".

יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של החברה, ציין כי "כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, להפחתת דמי הקישוריות והמשך שחיקת המחירים היתה השפעה שלילית על הכנסותינו משירותים ועל הרווחיות שלנו ואנו מעריכים שהם ימשיכו להשפיע על תוצאותינו גם ברבעון הרביעי. ברבעון השלישי איחדנו את תוצאות נטוויז'ן החל מחודש ספטמבר, אשר תרמו לסך ההכנסות 98 מיליון שקל ול-EBITDA של 20 מיליון שקל".

באשר לתוצאות סלקום ללא נטוויז'ן, סך ההכנסות ברבעון קטן ב-9.4% וההכנסות משירותים ירדו ב-27% לעומת הרבעון המקביל, בחלקן הגדול עקב ירידת דמי הקישוריות, אך גם בעקבות הגברת התחרות. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף גדלו ב-2.4% וה-EBITDA ירד ב-28.2% לעומת הרבעון המקביל.

האנליסט אורי ליכט מפועלים אי.בי.אי אמר בעקבות התוצאות הכספיות כי "סלקום מציינת דו"ח חלש נוסף כזה שממחיש את השינויים המשמעותיים שעוברים על התעשייה. ירידה של 27% בהכנסות משירותים היא דרמה ענקית כיוון שהרווחיות השולית על ההכנסות מתחום השירותים היא כמעט 100% ולכן ירידה בהכנסות מתגלגלת עד השורה התחתונה.

"דווקא מה שמפצה מעט על התוצאות הוא צמיחה של 112% בהכנסות החברה מציוד להערכתנו הכנסות אלו אינן פרמנטטיות. יהיה קשה מאד לחברות לשמור על רווחיות גולמית של 25% בתחום זה.

"הרבעון הרביעי בחברות הסלולר נחשב לרבעון חלש עונתית אך אנו מעריכים כי הרבעון הקרוב יהיה חלש אפילו יותר. מבחינת מבנה ההוצאות של סלקום, אשר כלל גידול משמעותי בהוצאות מכירה ושיווק ופגיעה ברווחיות הגולמית, אנו מעריכים שהמגמות האלה יחזרו בצורה משמעותית יותר ברבעון הרביעי וככל שהתחרות תתקדם. גם ההכנסה הממוצעת תמשיך להישחק ברמות האלה אנחנו עדיין בהמלצת הפחת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}