כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"אל תתייפיפו לנו. נבחרנו לשבת בחיבוק ידיים?"

ח"כ דני דנון תוקף את האופוזיציה: "אנו פה כדי לקדם את הערכים שלנו" • "ניסו להדביק לי אמירות נגד המגזר החרדי", הוא זועם. "אני בעד חיזוק המגזר החרדי!" • ראיון

ח"כ דנון בראיון ל'בחדרי חרדים'
ח"כ דנון בראיון ל'בחדרי חרדים'







לפני שבוע סערה מפלגת 'הליכוד' בפרשת הריסת הבתים ביו"ש. הח"כים הימניים במפלגה כעסו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי החוק מעל לכול, ובסופו של יום נמצא הפתרון לא לפני שהרוחות סערו.

אתמול (ב') סערו הרוחות בעקבות 'חוקי בית המשפט', שאיימו שוב לפלג את המפלגה מבפנים. אפילו ח"כ גלעד ארדן, הנחשב לסמן ימני, יצא נגד החוקים. אבל בראיון עם ח"כ דני דנון (סמן ימני) הוא נשמע רגוע לחלוטין.

"אין שסע בליכוד, יש מדיניות ברורה", הוא מבהיר, ועובר לביקורת נגד האופוזיציה. "אנחנו שומעים קולות מהאופוזיציה שבאים ואומרים: 'מה אתם עושים, איזה חוקים', איזה הפחדות! סליחה, בשביל מה נבחרנו לפה? לשבת בחיבוק ידיים? לא! נבחרנו לקדם חוקים, לקדם אג'נדה לאומית. כשפה בכנסת החליטו על גירוש יהודים, זה היה לגיטימי. כשהחליטו על חתימת הסכמי אוסלו והבאת ערפאת לרמאללה - זה היה לגיטימי, ועוד איך לגיטימי. ולכן אני בא ואומר: אל תתייפיפו לנו. אנחנו פה כדי לקדם את הערכים שלנו, להפסיק מימון של ארגוני שמאל ולהחליט על האופי של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"כשדניאל פרידמן היה שר משפטים, בשלטון 'קדימה', הוא קידם אג'נדה משלו. אף אחד לא שאל 'למה אתה מתערב', 'זה חוקי' או לא חוקי. לכן נמשיך לקדם את האג'נדה של הליכוד".

• זה בסדר שאתם רוצים לקדם את האג'נדה הימנית של הליכוד. אבל אני שואלת על כך שבתוך הליכוד יש קולות שאומרים: 'רגע, הגזמנו...בואו נעצור'.

"יש מפלגה גדולה, 27 מנדטים, שנקווה שיהיו 47 מנדטים...ויש מיעוט שחושב אחרת. אבל רוב רובו של הליכוד רוצה שנקדם את הערכים שבשמם נבחרנו. כמובן בשום שכל, אבל לא לשבת בחיבוק ידיים. באופוזיציה רוצים שנריב בינינו ולא נעלה כלום. לא נתן לזה לקרות".

"הקואליציה יציבה"

אני מנסה להזכיר לו כי אפילו נתניהו, בישיבת סיעה, דיבר על שלטון החוק בקשר למגרון ויתר הישובים, ושהתגלו בקיעים בליכוד.

"אנחנו מפלגה דמוקרטית, מדברים, מתחככים, אבל בסופו של יום נתניהו קיבל החלטה למנוע את הרס הישובים היהודים ביהודה ושומרון ושלא לפגוע במאחזים היהודיים. יש לראש הממשלה גיבוי בתוך הליכוד, אבל גיבוי ללכת בדרך הליכוד. לא בדרך של אהוד ברק.

"הנה היום", הוא מזכיר, "היה דיון בקבינט לגבי העברות כספים לרשות הפלסטינית. השר ברק דחף שנעביר את הכספים, שרי הליכוד ואנחנו חברי הכנסת לחצנו שזה לא יקרה. התוצאה: לא מעבירים את הכסף לרשות הפלסטינית. זה לא אומר שלא יהיו ויכוחים בעתיד, אבל בסופו של יום נצליח להעביר את המסר גם לראש הממשלה".

אפרופו ברק, אני אומרת לו, אתה מודע לזה שמפלגת 'העצמאות' לא תתמוך בכם בהצבעות על בית המשפט?

הוא נדרך, ונראה קופץ על המציאה. "אם מפלגת העצמאות רוצה לצאת מהקואליציה הדרך פתוחה... אני הייתי קורא לראש הממשלה לצרף את האיחוד הלאומי. בסך הכול אנחנו מקבלים ארבעה חברי כנסת במקום חמישה, לא במחיר המופרז של ארבעה שרים ששילמנו לעצמאות, אבל לא צריך לחשוש".

• זה יהיה טוב לכם? אתה מודע לזה שהאופוזיציה תהיה יותר עם שיניים, יותר נשכנית...

לא, הוא אינו חושש. הוא אפילו מעדיף קואליציה הומוגנית אמיתית מאשר שחברי קואליציה שיצביעו נגד הקואליציה. "זה הדבר הגרוע ביותר", הוא חושב.

• אתה צופה בחירות, מכל התזוזות האלו?

"אי אפשר לדעת, אבל כרגע נראה שהקואליציה יציבה", הוא קובע.

"ניסו להדביק לי אמירות"

מכאן, אני עוברת לנושא אחר שצף לאחרונה בתקשורת.

היו שמועות, אני מזכירה לו, שבסיור שלך בבית שמש, וגם בדיון בוועדת הכלכלה, היו דיבורים נגד החרדים שמגיעים לגור בבית שמש. אני מכירה אותך, אני אומרת לו, ויודעת שאתה לא נגד חרדים, אז בוא תגיד את זה בקולך שלך. מה היה שם?

והוא מדבר גלויות.

"היום פגשתי בראש העיר בית שמש שהגיע לכנסת, לדיון בוועדת העלייה והקליטה שבראשותי. אני תומך בנושאים שקשורים למגזר החרדי! ואני עובד בשיתוף פעולה מלא עם חברי הכנסת החרדים. לגבי בית שמש, סיירתי שם, אני בהחלט בעד שתהיה שם בנייה לחרדים בבית שמש, אבל לא רק. צריך שתהיה שם בנייה גם לחילוניים, לדתיים לאומיים, זהו האתגר של ראש העיר והוא צריך להתמודד עם זה.

"ניסו להדביק לי אמירות כאלו ואחרות", הוא אומר, ואז מדבר "בצורה ברורה אל מול המצלמה": "אני בעד חיזוק המגזר החרדי!"

"אני יהודי מסורתי", ממשיך דנון לומר, ומזמין את "מי שצופה בנו" להצטרף אליו בשבת הקרובה, פרשת חיי שרה, לחברון, "וביחד נחגוג את השבת".

"אני האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות", הוא אומר, "אבל כשצריך לתת דברי ביקורת לראש עיר, לשר, גם לראש הממשלה, אני אומר את הדברים נכוחה. וכך עשיתי גם בבית שמש. ואני מקווה שראש העיר ופרנסי העיר ימצאו את הדרך להכיל את כל הצרכים של כל התושבים בעיר".

השמש העולה

תגיד, אני שואלת אותו, זה נכון שיש שם בעיר התארגנות של צעירי ליכוד שרוצים להעביר את ראשות העיר בפעם הבאה לידיים חילוניות?

"תראי, אני לא מתערב בתחומים של כל עיר ועיר. אם הייתי צריך לתת עצה חינם לראש העיר, הייתי מייעץ לו לנסות ולבוא בדברים עם כל הגופים ולתת מענה בדבר יחידות דיור, הקצאות מגרשים – לתת מענה לצרכים של כל המגזרים, כדי שלא יקרה מה שקרה שם.

"ודרך אגב, זה לא רק מקרב אנשי ליכוד אלא בקרב מפלגות אחרות, מצד אנשים שמרגישים שאין להם מענה מצד אופציות למגורים לזוגות צעירים".

• אז מבחינה עניינית, אתה לא נגד חרדים...

"אני בעד חרדים!", הוא אומר בצורה חד-משמעית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}