כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תרגיל נרחב להתמודדות עם אירוע רב נפגעים

תרגיל נרחב להתמודדות עם אירוע רב נפגעים

תרגיל נרחב להתמודדות עם אירוע רב נפגעים

חטיבת יהודה של אוגדת יהודה ושומרון ערכה היום (שני) השתלמות של כלל המפקדים וצוותי הרפואה, זאת במסגרת היערכות נרחבת לאפשרות של אירוע רב נפגעים באזור.

תרגיל האר"ן הנוכחי נחשב לגדול ביותר שנערך בחטיבה זה שנים, במהלכו השתתף מספר רב של כוחות ומדמים אזרחיים. במרכז ההשתלמות עמד הצורך לביצוע יישור קו מקצועי בתחום האר"ן, הן במישור הרפואי והן במישור האג"מי, בין אוכלוסיית המפקדים בשטח לבין גורמי הרפואה הצבאיים והאזרחים הפועלים בגזרת חטמ"ר יהודה.

ההשתלמות שנערכה היום עסקה בנוסף גם בחיבור והצגת היכולות בין גורמי ההתיישבות לגורמים הצבאיים בחטמ"ר יהודה בתחום הטיפול באירועים מהסוג הזה. ההשתלמות הגיעה לשיאה בביצוע תרגיל חטיבתי שדימה בשטח אירוע רב נפגעים ואפשרויות הטיפול בנפגעים בו. הגורמים המבצעיים בחנו את המענה הרפואי בתרחישים שונים של אירועי טרור בגזרה, בין היתר גם באירוע טרור רב נפגעים במערת המכפלה או ב"ציר המתפללים" שבחברון וכמו כן בתרחיש של ירי על אוטובוס הנוסע בצירים בגזרה.

"ככוח חטיבתי באזור יהודה ושומרון שמבצע תעסוקה מבצעית בשטח רווי אוכלוסייה אזרחית, ברור לנו שכל אירוע שיקרה בגזרה עלול לכלול אזרחים, ולכן החשיבות של התרגיל היום היא קריטית", הסביר סגן מפקד חטיבה מרחבית יהודה, סא"ל שחר ספדה. לדבריו, "הריכוז הגדול ביותר של אנשים בחטמ"ר יהודה מתרכז למערת המכפלה בחברון, שמהווה מוקד עלייה לרגל לפחות פעם בשבוע".

סמח"ט יהודה ציין כי "התרגיל היה מלמד מאוד והסקנו מסקנות בעקבות ה'חריגים' האחרונים במערת המכפלה. לפי הסיכום הראשוני שלנו, נראה שהתרגיל היה מקצועי והתוצאות היו משביעות רצון". סא"ל ספדה הדגיש כי "ככל שאנחנו ערוכים יותר, עיניו הבוחנות של המפקד צריכות להיות מורכבות יותר וממוקדות יותר מכל כדור אויב".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}