כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בן של חוצ'ניק? - מקלב דורש להחזיר ההנחה

עד כה ילדיהם של אברכים מחו"ל שלמדו בישראל נהנו מכרטיסיות מוזלות • עם המעבר ל'רב קו' - בלי מספר זהות לא ניתן להגדירם כזכאים להנחות • מקלב: "להחזיר ההנחות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ביטול ההנחות בתחבורה הציבורית עבור תלמידי ישיבות מחו"ל, הביא את סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה', לשגר מכתב דחוף אל מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל.

עד כה ילדיהם של אברכים מחו"ל שלמדו בישראל נהנו מכרטיסיות מוזלות, כפי הזכות שהחוק מעניק לילדים ובני נוער, ישראלים ושאינם, ובלבד שהם שוהים בישראל כחוק. עם המעבר לשיטת ה'רב קו', בלי מספר זהות ישראלי לא ניתן להגדירם כזכאים להנחות.

"להחזיר ההנחות בתחבורה הציבורית לילדי תושבי חו"ל השוהים בישראל כחוק", הייתה דרישתו הכתובה.

מקלב: "לא ניתן לקבל מצב בו ילדי סטודנטים הלומדים בארץ באופן חוקי לא ייהנו מהנחה בתחבורה הציבורית. מניעת ההנחה פוגעת בבעלי אשרת שהייה מתאימה אשר משלמים תשלומי בטוח לאומי ומיסים כחוק, ואין כל הצדקה למנוע מהם את הזכויות שקיבלו כבר בעבר. האם נוכל לקבל מצבו בו סטודנטים מישראל הלומדים בחו"ל לא ייהנו מההנחות להם זכאים סטודנטים מקומיים?" – הוא תוהה.

מקלב אף הוסיף וכתב כי רבים מאותם תלמידי ישיבות רואים לאחר תקופת הלימודים את עתידם בארץ, ומחליטים להשתקע בה ולעשות עליה. גם סטודנטים המגיעים לישראל לפרק זמן מסוים מהווים שגרירים בפועל ומפיצים את שמה הטוב של ישראל בעולם, "כך שהם מחוללי העלייה הפוטנציאלים של ישראל וראוי להשקיע בהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}