כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"מי שזרק החזיז בבית הרב פינטו יכול לעשות עוד מעשים"

אבי לביא, פרקליטו של רבי יאשיהו פינטו, מגיב על השלכת החזיז: "יש בזריקת החזיז - אזהרה סמויה" • "הרב בחרדה, אך בטוח שהדין ימוצה עם הפורעים" • ויש וידאו

סיתו של הרב פינטו באשדוד. צילומסך: עופר אשטוקר, אשדוד.נט
סיתו של הרב פינטו באשדוד. צילומסך: עופר אשטוקר, אשדוד.נט



יממה לאחר שהושלך חזיז לעבר ביתו של הרב יאשיהו פינטו באשדוד, מסר היום פרקליטו של הרב, עו"ד אבי לביא את גרסתו ועדכן את כלי התקשורת בחקירת המשטרה.

"במשטרה בהחלט רואים את זריקת החזיז בחומרה ומבינים שמי שעשה מעשה שכזה יכול לעשות עוד מעשים ולהתקדם הלאה. הרשויות פועלות למצות את החקירה", הוסיף לביא וציין כי לדעתו, כמו גם לדעת רשויות החוק, יש בזריקת החזיז אזהרה סמויה. לדברי עורך הדין, זריקת החזיז מהווה המשך למעשי הסחיטה שביצעו מקורביו של הרב נגדו בארצות-הברית.

"קיימת חקירה גם על ידי רשויות החוק בארה"ב וגם על ידי הרשויות בארץ. החקירה שמתנהלת בישראל היא על זריקת החזיז, אך היא מתבססת על חקירה רבת היקף שנוגעת לסכומי כסף גדולים שנסחטו ממקורביו של הרב בארצות הברית".

עוד אמר לביא, כי הרב הזהיר את המעורבים כשהוא ראה שהם אינם מתכוונים לחדול ממעשיהם, ופנה לרשויות, והוסיף: "המעשה העצוב של זריקת החזיז הוא קשר ישיר לאותה פרשה בארה"ב. מדובר בישראלי לשעבר, בעל רקע פלילי, שחבר לפרסומאי בכיר בארה"ב, והם סחטו את הרב ואת המקורבים לו, ומאחר והרב גר בישראל זה טבעי שיתנכלו לו גם כאן".

לביא התייחס לחקירת המשטרה ואמר: "החומר מצוי בידי המשטרה שעומדת בקשר הדוק עם הרב. אין ספק שחזיז שמתפוצץ בית שלו באמצע הלילה מעורר חרדה, אבל הרב נחוש שהרשויות ימצו את הדין עם המעורבים".

אתמול סמוך לשעת חצות, השליך אלמוני חזיז לעבר חצר ביתו של הרב. מזה מספר חודשים ישנו מאבטח המאבטח את הרב, וזאת לאחר שהרשויות בארה"ב עברו לשלב הגלוי בחקירה.

היום (ב') הגיעו אנשי המשטרה לביתו של הרב, לקחו ראיות מהזירה וגבו עדויות מהרב ומבני ביתו.

בית הרב, אמש. צילום: עופר אשטוקר, אשדוד.נט

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}