ירידה של כ-25% במספר דוחות המשטרה ב-2010 לעומת 2009
על פי נתוני אור ירוק, חלה הירידה במספר הדוחות שרשמה משטרת ישראל בגין נהיגה במהירות מופרזת, דיבור במכשיר הסלולארי ואי חגירת חגורות בטיחות
מנתוני אור ירוק המסתמכים על נתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2010 רשמה משטרת ישראל 437,388 דוחות בגין נסיעה במהירות מופרזת, דיבור במכשיר הסלולארי בזמן נהיגה ונסיעה ללא חגורות בטיחות. בשנת 2009 רשמה משטרת ישראל 580,645 דוחות בגין עבירות דומות. מדובר בירידה של קרוב ל-150 אלף דוחות,ירידה של 25% בסך הכול. שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "אכיפה מוגברת, חיונית לצמצום עבירות התנועה החמורות כמו גם החמרת רף הענישה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה". ירושלים העיר המובילה עם קרוב ל-27 אלף דוחות.
הירידה החדה נרשמה במספר הדוחות שנרשמו בגין נסיעה במהירות מופרזת– כ-30%. 220,694 דוחות בשנת 2009 אל מול 152,023 בשנת 2010. במספר הדוחות שנרשמו בגין אי חגירת חגורות בטיחות נרשמה ירידה של כ-25%. 271,801 דוחות בשנת 2009 אל מול 206,748 דוחות בשנת 2010. במספר הדוחות שנרשמו בגין דיבור במכשיר הסלולארי חלה ירידה של כ-10%. 88,150 דוחות בשנת 2009 אל מול 78,617 דוחות בשנת 2010.
חמשת הערים בהן נרשם המספר הגבוה ביותר של דוחות בגין שלושת העבירות בשנת 2010: ירושלים – 4587 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 8050 דוחות בגין נסיעה במהירות, 14362 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות , סך הכול 26999. תל אביב - 6503 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 1962 דוחות בגין נהיגה במהירות, 10798 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 19263. חיפה – 2416 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 4582 דוחות בגין נהיגה במהירות, 6331 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 13329. אשדוד – 999 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 4208 דוחות בדין נהיגה במהירות, 4510 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 9717. באר שבע – 1562 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 1721 דוחות בגין נהיגה במהירות, 5591 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 8874.
ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להחליט השבוע על החמרה במדיניות הענישה כנגד עברייני תנועה במספר עבירות מרכזיות. אין מדובר בעבירות תנועה שוליות, אלא בעבירות תנועה חמורות ביותר, שעל המבצעים אותן, מוטל קנס כבד. העבירות שהקנס על העוברים אותן צפוי לעלות הן: אי ציות לרמזור, פניית פרסה, נסיעה בנתיב השמור לתחבורה ציבורית, נסיעה על מדרכה/שביל אופניים, חריגה מהמהירות המותרת לטרקטורון, עקיפת רכב שעצר למתן זכות קדימה, חסימת צומת/כניסה לצומת לא פנוי, אי חגירת תינוקות פעוטות וילדים ואי חבישת קסדת אופנוע/טרקטורון.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "לאור נתוני הסקר מתחייבת הגברת נוכחותה של משטרת ישראל בכבישים והגדלת מספר הבדיקות שהיא מבצעת. הדבר דרוש הן לשם אכיפה ראויה של החוק ולא פחות חשוב מכך- לשם הרתעת הנהגים מביצוע העבירה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה".
הירידה החדה נרשמה במספר הדוחות שנרשמו בגין נסיעה במהירות מופרזת– כ-30%. 220,694 דוחות בשנת 2009 אל מול 152,023 בשנת 2010. במספר הדוחות שנרשמו בגין אי חגירת חגורות בטיחות נרשמה ירידה של כ-25%. 271,801 דוחות בשנת 2009 אל מול 206,748 דוחות בשנת 2010. במספר הדוחות שנרשמו בגין דיבור במכשיר הסלולארי חלה ירידה של כ-10%. 88,150 דוחות בשנת 2009 אל מול 78,617 דוחות בשנת 2010.
חמשת הערים בהן נרשם המספר הגבוה ביותר של דוחות בגין שלושת העבירות בשנת 2010: ירושלים – 4587 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 8050 דוחות בגין נסיעה במהירות, 14362 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות , סך הכול 26999. תל אביב - 6503 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 1962 דוחות בגין נהיגה במהירות, 10798 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 19263. חיפה – 2416 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 4582 דוחות בגין נהיגה במהירות, 6331 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 13329. אשדוד – 999 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 4208 דוחות בדין נהיגה במהירות, 4510 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 9717. באר שבע – 1562 דוחות בגין דיבור בסלולארי, 1721 דוחות בגין נהיגה במהירות, 5591 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות. סך הכול 8874.
ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להחליט השבוע על החמרה במדיניות הענישה כנגד עברייני תנועה במספר עבירות מרכזיות. אין מדובר בעבירות תנועה שוליות, אלא בעבירות תנועה חמורות ביותר, שעל המבצעים אותן, מוטל קנס כבד. העבירות שהקנס על העוברים אותן צפוי לעלות הן: אי ציות לרמזור, פניית פרסה, נסיעה בנתיב השמור לתחבורה ציבורית, נסיעה על מדרכה/שביל אופניים, חריגה מהמהירות המותרת לטרקטורון, עקיפת רכב שעצר למתן זכות קדימה, חסימת צומת/כניסה לצומת לא פנוי, אי חגירת תינוקות פעוטות וילדים ואי חבישת קסדת אופנוע/טרקטורון.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "לאור נתוני הסקר מתחייבת הגברת נוכחותה של משטרת ישראל בכבישים והגדלת מספר הבדיקות שהיא מבצעת. הדבר דרוש הן לשם אכיפה ראויה של החוק ולא פחות חשוב מכך- לשם הרתעת הנהגים מביצוע העבירה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות