כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פסיקה באוסטרליה: סמסונג תקבל את קוד המקור של אייפון 4S

לאחר שסירבה למסור לידי סמסנוג את סקיצות מכשיריה העתידיים, החלה אפל להעביר לחברה הקוריאנית את קוד המקור של האייפון החדש

  • י"ז חשון התשע"ב
אייפון, גלקסי צלם: רויטרס
אייפון, גלקסי צלם: רויטרס

מלחמת הפטנטים בין סמסונג לאפל היא אחד מקרבות היי-טק הגדולים בשנים האחרונות. אוסטרליה היא אחת המדינות בהן היא ניטשת במלוא העוז, והמדינה הראשונה בה היו לקרב המשפטי השלכות מעשיות על אחת החברות, כאשר בית המשפט קיבל את טענתה של אפל להפרת פטנטים ואסר את מכירתו של הטאבלט של סמסונג. עתה צפויה דווקא אפל להרגיש את נחת זרועו של בית המשפט, לאחר שפסק כי עליה למסור לידי סמסונג את קוד המקור של האייפון 4S.

סמסונג ביקשה לראות את קוד המקור של האייפון לפני כשבועיים, יחד עם הבקשה לראות את הסכמי התקשורת עם מפעילות הסלולר האוסטרליות. הענקית הקוריאנית טוענת כי היא זקוקה למידע הזה כדי לבסס את התביעות שלה נגד אפל בתחום הפטנטים ובתחום המכירות. סוג כזה של בקשה אינו יוצא דופן בתביעות פטנטים בענייני תוכנה - אי אפשר להוכיח שקוד כלשהו מפר פטנטים כלשהם בלי לראות את הקוד האחר.

הצפי בקרב כתבים ופרשנים טכנולוגיים היה סירוב של אפל - אחרי הכל, זו אותה החברה שדרשה מסמסונג להראות לה את המכשירים הבאים שלה, אך סירבה לתביעה זהה מצד היצרנית הקוריאנית בטענה שמטרתה להדליף את סודותיה. אך למרבה ההפתעה, ויתרה אפל על התרגיל ולפני יומיים החלה להעביר לסמסונג את הקוד שביקשה. רק לפני חצי שנה נראתה אפשרות כזאת כמדע בדיוני. עתה, ללא סטיב ג'ובס ועם מעט רוח חדשה באוויר, נראה שמערכת היחסים בין פאל לעולם הופכת סובלנית יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}