כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רבי יאשיהו פינטו על הסחיטה והאיומים: "אנחנו עוברים ימים קשים, מרים"

"השתדלנו לספוג ולספוג כי פחדנו מחילול ה'" • "סבלנו במשך שנתיים סבל איום ונורא, אכזריות קשה ביותר, שלא הייתה כמותה" • "אחרי כאב של הרבה זמן השתדלנו בכל הכוח לכאוב, לבכות ולסבול בתוך הבית ולשמור את הכאב בתוכנו" • "הקב"ה, לאיפה אתה מוביל אותנו עם הכאב הזה?" • ויש וידאו

רבי יאשיהו פינטו
רבי יאשיהו פינטו

משטרת ישראל ממשיכה לחקור את האירוע הפלילי שאירע אמש (א) כאשר אלמוני השליך חזיז אל ביתו של רבי יאשיהו פינטו. כיוון החקירה העיקרי של המשטרה מתמקד בפרשת סחיטה אותה חוקרים רשויות פדראליות בארצות-הברית וחוקרי יאחב"ל בתקופה האחרונה.

על פי החשד, איש יחסי-ציבור אמריקני, ואדם שהיה מצוות מוסדות 'שובה ישראל' שבראשות הרב פינטו, סחטו סכומי עתק, המסתכמים במיליוני דולרים, ממשפחתו ואיימו לחשוף פרטים אישיים מתיקו הרפואי של אחד מבני המשפחה.

סחיטה באיומים • 'בחדרי חרדים' עם כל הדיווחים:
"מי שזרק החזיז בבית הרב פינטו יכול לעשות עוד מעשים"
ישי למשטרה: טפלו באיומים ובפגיעה ברבנים
חזיז הושלך לביתו של רבי יאשיהו פינטו

לפני מספר ימים התבטא רבי יאשיהו, בדרשה השבועית שהוא נושא בפני תלמידיו ומקורביו, על הפרשה:

"שובה ישראל עוברת שנתיים לא קלות, ימים קשים, ימים מרים, אנחנו באופן אישי, המשפחה שלנו עוברים ימים חמורים, ימים כואבים, ימים חמורים, אנחנו מקבלים את הכל באהבה, אנחנו מקבלים את הדין - כל מה שעושה הקב"ה זה הדבר הטוב והנכון ביותר שככה בדיוק צריך לעשות.

"כמה שהיה אפשר לתחום את הדברים בתוכנו, תחמנו וסגרנו והשתדלנו לספוג ולספוג כי פחדנו מחילול ה', כי חילול ה' זה הדבר הקשה ביותר שאין כדוגמתו, אין עבירה ואין דבר יותר קשה מזה. זה הדבר החמור ביותר שצריך להיזהר ממנו זהירות גדולה ביותר. מי שגורם שעל ידו מתחלל שם שמיים, אין דבר קשה ומסוכן מזה".


"היינו מוכנים לסבול במשך שנתיים סבל איום ונורא, אכזריות קשה ביותר, שלא הייתה כמותה מאז הסיפורים הקשים בתנ"ך שהיו בעם ישראל. המשפחה שלנו סבלה סבל איום ונורא, דברים כאובים ואכזריים. היינו כל בוקר קמים בארבע בבוקר ויוצאים ומרימים את ידינו להקב"ה בשמיים ובוכים: 'אלי אלי למה עזבתנו?', הקב"ה מה אתה רוצה? ואיזה כאב אתה רוצה? ולאיפה אתה מוביל אותנו עם הכאב הזה?

"אנחנו יודעים שכל מה שעושה הקב"ה זה הדבר המתוק והטוב ביותר. כדי לבנות בניין צריך לסבול סבל גדול ביותר, צריך לחפור יסודות, צריך לעמוד בשמש, צריך להיפצע ולאט לאט בונים את הבניין. 'שובה ישראל' זאת לא קהילה קטנה שנפתחה ועוד כמה שנים תיסגר. שובה ישראל זה תנועה לדורי דורות עד שיבוא משיח צדקנו. זה חלק של דבר מהיהדות. הקו של שובה ישראל הולך ונהיה חלק מהיהדות של עם ישראל.

"בשביל לבנות תפיסה חדשה צריך לעבור ניסיונות קשים ביותר.

"אז אתם הצדיקים, האהובים והחביבים, אחרי כאב של הרבה זמן השתדלנו בכל הכוח להדוף, לסגור, לכאוב, לבכות ולסבול בתוך הבית ולשמור את הכאב בתוכנו. אבל אם אחרי זמן מה אין ברירה, אין מה לעשות. זה מלחמה של הקודש נגד סיטרא אחרא, ודברים לא טובים וחמורים שיוצאים מגדר אנושי.

"אנחנו חושבים שזאת מלחמת קודש. אלו ימים שכל מי שחלק מ'שובה ישראל' צריך להתפלל חזק.

"אנחנו מסירים את כל מה שאפשר להסיר ונלחמים בקדושה וביראת שמיים... וכל העוול מסתיים היום מבחינת הישיבה. כל אחד שיהיה באבל של יחידות על הסבל הגדול, על דברים שלא היו באנושות של עם ישראל. אכזריות של הייתה בעם ישראל.

"ושובה ישראל מתחילה זמן חדש, זה יקח שבוע-שבועיים עד שלושה, והדבר הזה יסתיים בכל דרך והקב"ה יתן לכולנו ישועה והצלחה".

מיד בסיום דבריו פצח הקהל בשירה וריקודים.

'בחדרי חרדים' מגיש וידאו מתוך ההרצאה רבי יאשיהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}