כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאומי מזהיר: רווחי הרבעון השלישי יצטמצמו

למרות שמדובר במידע לא סופי, צופה הבנק רווח מצומצם של בין 50 ל-100 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי של השנה

בנק לאומי. צילום: פלאש90
בנק לאומי. צילום: פלאש90

לאומי הודיע הבוקר (ב) כי על פי הערכות ואומדנים ראשוניים שעשה לגבי התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של 2011, מעריך הבנק כי הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2011 יהיה נמוך משמעותית מהרווח הנקי שהיה לבנק בשני הרבעונים הראשונים של 2011, ויסתכם בסדר גודל שבין 50 מיליון שקלים ל-100 מיליון שקלים.

בגין תשעת החודשים הראשונים של 2011, צפוי הבנק להציג רווח נקי שינוע בין 1,168 מיליון שקלים ל- 1,218 מיליון שקלים. הירידה ברווח הנקי נגרמה עקב ההשלכות של ירידת השערים של ניירות הערך הנסחרים בבורסה בישראל, ובמיוחד בשל ההשפעה המצטברת של ירידת הערך של ההשקעה במניות חברת פרטנר.

הערכת הבנק בדבר הרווח הצפוי ברבעון השלישי של שנת 2011 מהווה מידע צופה פני עתיד. הדיווח מבוסס על נתונים לא סופיים והערכות על בסיס מידע ראשוני בלבד, המצויים נכון להיום בידי גורמים שונים בקבוצה, בנוגע להפרשות בגין הפסדי אשראי ולשווי ההשקעות בתיק הנוסטרו. כמו-כן, טרם התקבל מידע בדבר תוצאות החברות הכלולות. לאור האמור לעיל, עשויות התוצאות הכספיות של קבוצת לאומי להיות שונות מההערכות הניתנות בהודעה זו.

ההפחתה החשבונאית בשווי החזקות הבנק במניות פרטנר, נובעת מירידה מתמשכת ומהותית במחיר מניות פרטנר בשוק, שהחלה בפברואר השנה ואשר הגיעה לשיאה בסוף הרבעון השלישי של 2011. מניית פרטנר רשומה בתיק הזמין למכירה, ובהתאם לכללי החשבונאות המקובלים, נדרשת ההפחתה לרווח והפסד, בשל ירידת ערך "משמעותית ומתמשכת" במחיר המניה. זאת, על אף שמאז סוף הרבעון השלישי ועד לסוף השבוע האחרון, רשמה המניה עלייה של כ-14% בשווייה. ראוי להדגיש כי במהלך הזמן הקצר מאז השקיע לאומי בחברה (כשנתיים), החזיר הבנק, בעיקר באמצעות דיבידנדים כשליש מהשקעתו בה: כ-177 מיליון שקלים, מתוך השקעה של כ-520 מיליון שקלים.

עוד ראוי לציין כי ההרעה בתוצאות הרבעון השלישי של 2011, נובעת בעיקר מהפרשה חשבונאית חד פעמית שאינה בבסיס הפעילות השוטף של הבנק. יש להדגיש כי יחס הלימות ההון של לאומי הוא מהגבוהים במערכת ובתום הרבעון השני של 2011 הסתכם יחס הלימות ההון ב- 13.96%, מזה יחס הון ליבה של 8.20%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}