כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חזיז הושלך לביתו של רבי יאשיהו פינטו

שעות לאחר החשיפה כי רבי יאשיהו פינטו נמצא במרכזה של פרשת סחיטה ואיומים בארה"ב - חזיז הושלך לחצר ביתו באשדוד • נפגע חרדה טופל • המשטרה חוקרת

הרב יאשיהו פינטו
הרב יאשיהו פינטו

חזיז הושלך הלילה (א) לעבר ביתו של רבי יאשיהו פינטו, הממוקם ברובע י"א באשדוד. החזיז גרם לנזק קל לשולחן בחצר הבית, לא היו נפגעים, למעט נפגע חרדה שטופל בידי כוחות ההצלה ופונה לבית חולים.

בזמן הפיצוץ שהה רבי יאשיהו בביתו. במשטרה פתחו בחקירה.

מפקד תחנת אשדוד, סנ"צ גבי דדון, כוחות משטרה וחבלן משטרה הגיעו לזירה. במקום התגודדו סקרנים רבים.

מפקד המשטרה מסר במסיבת עיתונאים שקיים במקום: "הוחלט לפנות לבית החולים נפגע חרדה אחד במצב קל. ככל הנראה נזרק חזיז לבית הרב ושולחן ניזוק. לא ידוע לנו על איומים על בית הרב. חקירה נפתחה".

הרב יאשיהו פינטו הוא בנו של הגאון רבי חיים פינטו, הרב הראשי של אשדוד. הפך לאחד מיקירי הפוליטיקאים ואנשי העסקים בישראל. יחד עם זאת, בסביבתו נראו גם גורמים עבריינים ידועים.

אתמול חשף העיתונאי אבישי בן חיים בערוץ 10, כי הרב פינטו נמצא במרכזה של פרשת סחיטה בארצות הברית. הרב פינטו התלונן בפני רשויות החוק בארצות הברית על סחיטה שהופעלה נגדו בסך מיליוני דולרים, תוך איומים להכפיש אותו.

על פי הדיווח בערוץ 10, החשד הוא כי כנופיה יהודית-ישראלית פרסמה פרטים אישיים על הרב, והכפישה את שמו, בניסיון לסחוט ממנו מיליוני דולרים. לפי הדיווח, בין היתר, הוצאו פרטים מתוך תיק רפואי של אחד מבני משפחתו של הרב.

ניצב בדימוס אריה עמית, המקורב אל הרב, אמר בכתבה בערוץ 10, כי כי ככל הנראה מדובר בכנופיה שהייתה ביחסים קרובים עם הרב, הסתכסכה עמו - והחלה מנסה לסחוט אותו.

עמית הוסיף כי לדעתו, כשתסתיים החקירה, תתרחש "רעידת אדמה" ביהדות ארצות הברית שתיתכן כי תשפיע גם בישראל.

שמו של הרב פינטו היה מעורב גם בפרשה אחרת, כאשר איש עסקנים חרדי, תושב ניו-יורק, אשר היה מקורב אליו והסתכסך עמו - התאבד בקפיצה ממשרדו במנהטן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}