כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מאסר עולם על רוצח בחור הישיבה מור יוסף ז"ל

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר מאסר עולם על ניר חזיזה שהורשע ברצח בן הישיבה, יפתח מור יוסף לפני כשנתיים • בנוסף, ישלם חזיזה פיצויים בסך 258,000 שקלים למשפחת יוסף

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (א') מאסר עולם על ניר חזיזה בן 27 מחולון, שהורשע ברצח הנער יפתח מור יוסף לפני יותר משנתיים ברמלה.

בנוסף, נגזרו על חזיזה גם 20 שנות מאסר בגין ניסיון לרצח של כהן, את חציים הוא יירצה במקביל למאסר העולם. בנוסף, ישלם חזיזה פיצויים בסך 258,000 שקלים למשפחת יוסף.

בי"ח תשרי תש"ע בוצע נסיון חיסול ברחוב בר אילן ברמלה, בחור צעיר יפתח מור יוסף ז"ל, תלמיד ישיבת "שעלבים" בן 17, שישב לתומו על ספסל נורה יחד עם עינב כהן עבריין שהיה במקום, הבחור נפצע אנושות ולאחר כ-10 שעות נפטר מפצעיו.

שלושה חודשים מאוחר יותר פרסמה המשטרה כי הצליחה לפענח את הרצח, לפי ממצאי החקירה, החיסול כוון לעברו של העבריין עינב כהן, על ידי ניר חזיזה. יפתח מור יוסף בן ה-17, שישב על ספסל סמוך לזירת החיסול נפגע במהלך הירי, מכדור תועה.

השופטים הסבירו כי החליטו להטיל את העונש המרבי הנקוב בחוק, בשל אופיו החמור של המעשה. "עברו הפלילי המכביד של הנאשם, ובמיוחד העובדה שכבר הורשע בעבר בגין מעשה דומה, ולא הורתע בשל כך כהוא זה, מצדיקים שלא לסטות מרף ענישה זה", ציינו השופטים.

"האובדן והצער שנגרם לבני משפחת המנוח הם ללא שיעור. מעשיו הנפשעים של הנאשם גזלו מהם את בנם היקר, בבת-עינם, והטביעו בהם את חותמו הכואב של השכול לכל יתרת ימיהם. כסימנים ראשונים לכך, נאלצו להעתיק את מקום מגוריהם לעיר אחרת, ונמסר לנו כי האם סובלת מבעיות רפואיות ונפשיות. המעט שניתן לעשות למענם, במסגרת המשפט הפלילי, הוא להעניק להם את הפיצוי המקסימאלי שקבע המחוקק. בעשותנו כן נתנו גם משקל מסוים לעובדה שעינב, הקורבן האחר של האירוע, שגם לטובתו היה מקום לפסוק פיצוי, הודיע כי אין הוא מעוניין בו, אלא מעדיף שישולם פיצוי גבוה ככל הניתן למשפחת המנוח".

עם הקראת העונש, צעקה אמו של הרוצח לשופטים: "אתם ליצנים", ויצאה מהאולם בזעם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}