כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כתב אישום נגד קבוצת האחים עופר בגין תרמית בניירות ערך

כתב האישום כולל את חברת מליסרון, מנכ"ל החברות בקבוצה אבי לוי וסמנכ"ל הכספים גולן מדר, הנאשמים בעבירות של תרמית בניירות ערך, פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח

  • ט"ז חשון התשע"ב
סמי עופר ז"ל
סמי עופר ז"ל

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (א') כתב אישום לבית המשפט בתל אביב נגד קבוצת האחים עופר, חברת מליסרון שבשליטתה, מנכ"ל החברות בקבוצה, אבי לוי וסמנכ"ל הכספים, גולן מדר, בדין עבירות של תרמית בניירות ערך, פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח.

כתב האישום מתייחס למכרז להנפקת אגרות חוב (אג"ח) סדרה ד' של חברת מליסרון בתחילת דצמבר 2009. על פי החשד, לבעלי המניות העיקריים, היה אינטרס מובהק להביא לעליית שער האג"ח כדי להיטיב את מצבם, ולהגביר את הסיכוי למכירת האג"ח במחיר גבוה.

מחקירות רשות ניירות ערך עולה כי לצורך העלאת שער האג"ח, החליטו בעלי המניות לרכושאג"ח סדרה ד' של מליסרון באמצעות חשבון השקעות של קבוצת עופר באופן מסיבי בסכום של כ-24 מיליון שקל.

לוי ומדר, הטילו, לפי החשד, על הסוחר, אלי העליון, שפעל עבורם מטעם פועלים סהר, משימה במסגרתה הובהר לו שעליו להביא את שער האג"ח לרמה של 117.

יתרה מכך, הרשות חושדת כי על מנת לטשטש את עליית השער שנבעה מקנייה עצמית של האג"ח, המסחר התבצע בדפוס פעילות לפיו העליון קנה כמות של השכבה הראשונה וכמות קטנה מהשכבה השנייה במחיר זהה של השכבה השנייה, וכך העלה את השער למחיר של השכבה השנייה בהשקעה קטנה יחסית.

עו"ד נוית נגב מסרה בתגובה כי: "אבי לוי פעל במסגרת תפקידו, בצורה מקצועית ובאופן גלוי. הוא פעל כדין ולא עבר כל עבירה. דברים אלה יתבררו ויובהרו בבית המשפט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}