כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הזוג האוקראיני ערך חתונה יהודית- תמונות

הזוג האוקראיני ערך חתונה יהודית- תמונות

החתן מתחת לחופה. צילום: בחדרי חרדים
החתן מתחת לחופה. צילום: בחדרי חרדים

ביום ב' התקיימה בקייב חתונה בה נישאו זוג צעירים יהודיים ששבו אחר מסע תלאות אל חיק יהדותם.

הכלה גדלה בעיירה קרובה לקייב בבית הוריה היהודיים, ולמדה בבית הספר היהודי המקומי. כשהתבגרה החליטה להמשיך את לימודיה והשכלתה באוניברסיטה הגדולה. באותה תקופה החלה אמה לעבור כמין תהליך חיפוש רוחני והייתה מדברת בביתה על כל התהיות והאפיקורסות שמילאו את ליבה, בשלב מתקדם הקריאה קטעים מתוך הספר ׳הברית החדשה׳ וטשטשה את כל היהדות שהייתה בבית.

האם הייתה יוצאת ומבקרת בכנסיות המקומיות, לומדת על הדת הנוצרית וכך גררה אחריה גם את האב וילדיהם. אחר שנים שיהדותם כבר כמעט נשכח לחלוטין והמשפחה עמדה מרחק פסיעה מלהתנצר, עברה האם מהפך נפשי בעת שהחלה לגלות סתירות והכחשות בתורה הנוצרית.

באותה עת השליכו את כל הספרים, ביטלו את כל ההנהגות הנוצריות והחליטו לשוב לשורשם. באותו יום החלו לשמור כשרות ושבתות, שלחו את הילדים למוסדות יהודיים וחיזקו את דתם יותר משהיה קודם.

החתן לא למד בבית ספר יהודי, גדל בניכר בין גויים ואפילו לא ידע מיהדותו. לפני חודשים נודע לו בעקיפין על שורשיו היהודיים הוא יצא לחקור את הנושא. אחר עבודה קשה ואימות מסמכים הוא הוא גילה שגם אביו וגם אימו יהודיים גמורים.

הוא פנה לסוכנות יהודית באוקראינה, וסיפר לאחד הרבנים שם את הרקע לחייו. בקשה הייתה בפיו: "תעשו לי ברית מילה". אחר שנימול החל בלימוד תורה, הלכה וכל שאר עיקרי והנהגות היהדות.

בליל היא״צ של רחל אמנו נערכה חתונתם של הזוג ברוב פאר והדר באולם בקייב, שם השתתפו רבים והתרגשו לשמוח בחתונה נדירה שכזו. את החתונה סידרו הרב הלל כהן מרבני קייב והרב יעקב דב בלייך רבה של אוקריינה שטיפלו בזוג לאורך כל הדרך.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}