כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שמואל בן ארצי הובא למנוחות: נתניהו נשא נאום מרגש

נשיא המדינה, שרי ממשלה, יו"ר הכנסת, ח"כים וחברי משפחה ליוו למנוחות את ר' שמואל בן ארצי ז"ל, אביה של שרה נתניהו • ספדו לו נכדיו יאיר ואבנר והרבנים לאו ומצגר

שמואל בן ארצי ז"ל. צילום: ויקפדיה
שמואל בן ארצי ז"ל. צילום: ויקפדיה

רבים ליוו היום (ו) בצהריים למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים, את שמואל בן ארצי ז"ל, אביה של שרה נתניהו.

בהלוויה השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, שרי ממשלה, יו"ר הכנסת, ח"כים וחברי משפחה.

את המעמד הנחה אבשלום קור. בנוסף להספדו המרגש של ראש הממשלה ספדו לו גם נכדיו יאיר ואבנר, הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר והרב הראשי לשעבר, הגר"ימ לאו.

"היום אנחנו נפרדים מאבי משפחתנו, האוהב והאהוב", הספיד ראש הממשלה, "בעל חוכמת השכל וחוכמת הלב, אחד מיחידי הסגולה בדורנו, משמואל המופלא, לא פגשתי אדם שהכירו, שלא נשבה באישיותו ולא הוקסם מצניעותו ומרגישותו, מעומק מחשבתו ומטוב ליבו, מפשטות הליכותיו ומסיפור חייו.

שלושת בניו מתניה, חגי ואמציה וילדתו הקטנה שרה - שרה'לה עבורו - שסעדה אותו וטיפלה בו במסירות אין קץ עד רגעיו האחרונים, כפי שנהגה קודם לכן עם אמה חווה. הרופאים והאחיות מספרים שלא ראו קיום מצוות כיבוד אב ואם גדולה מזו של שרה.
~בדיונים אין קץ שקיימה עם הרופאים הנפלאים במאבק להאריך את חייהם של הוריה, בדאגתה היום-יומית למזונם ולרווחתם, בשבועות ובחודשים הארוכים שישבה ליד מיטת חוליים בבית החולים הדסה, עד אותו רגע ששום בן אנוש לא יכול היה לעזור להם יותר.

היא הדביקה את כולנו ברוח זו, כפי שהדבקת אתה, שמואל, את כולנו ברוחך המיוחדת. את יאיר, שהתעקש בסעודות ליל שבת לשיר יחד איתך בהקפדה את "שלום עליכם מלאכי השרת", ולקרוא את "אשת חיל" לכבודן של סבתא זכרונה לברכה ושל אמו תיבדל לחיים ארוכים.

את אבנר, שינק ממך, שמואל, את אהבת התנ"ך, ונעשה חתן התנ"ך של ישראל, וסגן שני בחידון התנ"ך העולמי, כמיטב מסורת בניך. רק בזכותך, שמואל, רק בזכותך.

אני מבטיח לך שמואל, שאת הבית החדש שבנית על חורבות השואה כאן בארץ ישראל, את ביתנו הלאומי שבנינו כאן כולנו, אנו נשמור מכל משמר. סוכת דוד הנופלת שקמה, שוב לא תיפול".

הגר"י מצגר ספד בהלוויה: "שמעתם בכל תולדות מדינת ישראל ב-63 שנות קיומה שראש מממשלה ורעייתו מביאים את האבא לבית ראש הממשלה שיגור איתם? אני לא שמעתי על כך. זהרק מוכיח איזה כבוד הורים היה כאן".

הגר"י לאו ספד: "איני יודע במה זכה, אבל כנראה שזכות היתה לו להיות בבית צאצאיו, של שרה של ביבי של יאיר ואבנר. כל כך אהוב כל כך מטופל וכל כך רצוי, זו תופעה חריגה".

הזמר דדי גראוכר התפייט עם 'אם אשכחך ירושלים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}