כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

העו"סית מזהירה את הבד"ץ: הכת תביא להרג ילדים

מכתב מצמרר שנשלח לבד"ץ חושף: ההתעללות בילדים ב'משפחות השאלים' - מאבדת פרופרציות • ילדה הוברחה מבית החולים 'מטעמי צניעות' • איך יגיב הבד"ץ?

חברת כת השאלים. צילום ארכיון
חברת כת השאלים. צילום ארכיון



דיון חירום יתקיים ביום ראשון בבבד"ץ 'העדה החרדית' נגד 'כת השאלים'. זאת בעקבות מכתב שהגיע מעובדת סוציאלית, רות שפירא, המתריע על מספר מקרים שארעו בכת בתקופה האחרונה.

המקרה הראשון - בשורת המקרים אותם מגדירה העובדת הסוציאלית כ"פיקוח נפש של ממש" - התרחש בימים האחרונים, כאשר זוג צעיר הנמנה על אחת המשפחות בחר, מטעמי צניעות, לבצע לידה בבית עם מיילדת פרטית, דבר שסיכן את הפעוט ואת היולדת.

בעקבות המקרה החמור, הודיעו גורמי הרווחה כי הם מתכוננים להוציא את הילדים מרשות ההורים. זאת בשל החשש כי בתוך הבית מתבצעים פשעים נגד הילדים.

מקרה נוסף המתואר במכתבה של העובדת הסוציאלית אירע ביום שני האחרון. ילדה קטנה, בת למשפחה נוספת מהכת, נכוותה בביתה והובהלה לבית החולים 'הדסה עין כרם'.

כשהגיע אחד הרופאים לטפל בילדה דחתה האם את הטיפול ודרשה כי רופאה או אחות יטפלו בילדה. האם נימקה את הבקשה החריגה: "אנו מקפידים על צניעות".

משלא קיבלה את מבוקשה, החליטה האם לברוח מבית החולים, יחד עם הילדה, ולפנות לטיפול פרטי.

העובדת הסוציאלית, העובדת מטעם הרווחה, פנתה במכתב לבד"ץ ותיארה את המקרים החמורים. במכתבה היא מגדירה את המקרים כ"פיקוח נפש" ודורשת מהרבנים להתערב. לדבריה, בתקופה האחרונה נחשפה למקרים רבים, בהם הורים מתנהגים באכזריות כלפי ילדיהם ומנמקים זאת בסיבות הלכתיות.

הבד"ץ יתכנס ביום ראשון הקרוב, בשעה 17:00, לדון בפרשה.

יצויין כי 'העדה החרדית' החליטה לצאת בתקופה האחרונה למלחמת חורמה בכת השאלים. הקש ששבר: החתונה - שכלל לא ברור אם נערכה - בה נישא אברך נשוי לבחורה הנמנית על כת השאלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}