כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבוטיק החרדי הראשון • חרדים עצמאים

איציק לוונשטיין פתח לאחרונה את חנות ה'בוטיק' לנעליים • אז מה זה בעצם 'בוטיק'? למה אנחנו מתעקשים על נעליים שחורות? ומתי מספיקים ללמוד תורה?

הגרב"ד דיסקין קובע מזוזה. צילומים: שוקי לרר
הגרב"ד דיסקין קובע מזוזה. צילומים: שוקי לרר



איציק לוונשטיין, בוגר ישיבת 'מיר' בן 28 ואב לשניים, מחזיק בבעלותו בבני-ברק את חנות ה'בוטיק' הראשונה במגזר החרדי לנעליים – 'לה סקרפה'. אשתו גילי עורכת את מגזין הלייף-סטייל החרדי 'סטייליש'.

• איך הגעת לזה בעצם?

"האמת שפשוט הרגשתי באופן אישי שיש מחסור אדיר בתחום ההנעלה לגברים וילדים, גם כשחיפשתי נעליים לעצמי וגם לילדי בן ה-6. המחסור הזה קיים לאו דווקא בציבור החרדי. גם במגזר הכללי בארץ יש חוסר בנעלי איכות.

"המטרה היתה לספק נעלי איכות שהן גם טרנדיות ומותאמות לציבור החרדי".

• מה עשית לפני כן?

"אני כבר דור שלישי של יבואנים בארץ, כך שהועסקתי כבר לפני כן בעסק המשפחתי ביבוא של מוצרים בתחום האופנה מה שהקל עלי רבות כשפתחתי את העסק".



ברחבי העולם

אנחנו תופסים את איציק 'ישר מהמטוס'. רק אמש נחת בארץ מאחד המפעלים עמם הוא עובד.

"העבודה דורשת ממני להיות כל הזמן בתנועה. אני חייב לנסוע המון לחו"ל בכדי לעקוב אחרי הטרנדים החדשים והפיתוחים השונים בתחום ברחבי העולם, לבקר במפעלים ולסגור הזמנות. נתח גדול מהעבודה שלנו הוא מול ספקים ומפעלים בחו"ל.

"אנחנו שמים דגש משמעותי על שירות הלקוחות, יש לנו מועדון לקוחות רשמי של החנות כאשר הלקוחות מקבלים עדכונים שוטפים על קולקציות חדשות, וזה דבר שמוכיח את עצמו כי הלקוחות האלה הם קליינטים קבועים שלנו.

"בנוסף באמצעות הקשר השוטף שלנו עם הלקוחות אנחנו יכולים לבצע מעקב אחרי טרנדים מתפתחים ואחרי הביקוש לדברים מסוימים. כך למשל בעקבות בקשות חוזרות ונשנות הרחבנו את החנות והוספנו גם נעלי נשים".



הטרנד החרדי - שחור

• הציבור החרדי מבקר בחנויות 'בוטיק'?

"בהחלט, בשנים האחרונות זה מתפתח יותר ויותר, הציבור החרדי למד להעריך יופי ואסתטיקה המשולבים בשירות טוב. ולכן גם אנחנו פנינו בתחילה בעיקר לציבור הזה שאנחנו יודעים כמה הוא משקיע וכמה זה חשוב לו".

• אתם מתכננים להתרחב בהמשך?

"בהחלט, קודם כל נמשיך ונגדל בעזרת ה' במגזר הדתי והחרדי ובהמשך גם למגזר הכללי, אם כי חשוב לציין שכבר היום מגיעים הנה לקוחות חילונים מכל רחבי הארץ בכדי למצוא את מבוקשם".

• וזה לא מפתיע אותם? חנות בוטיק חרדית במרכז בני ברק?

"הרבה מהלקוחות החילונים שלנו בהחלט מופתעים בתחילה, קשה להם להאמין שיש בבני ברק חנות מושקעת כזו עם סחורה איכותית, ואני חושב שזה בהחלט קידוש ה' גדול שהם יוצאים מהחנות מרוצים מהשירות שקיבלו.

"למרות זאת עיקר המכירות שלנו כרגע הוא לציבור החרדי, ובנושא הרכש אנחנו מתעסקים בעיקר מול מפעלים וספקים מחו"ל שאצלם זה מתקבל יותר בטבעיות".

• זיהיתם טרנד מיוחד בציבור החרדי?

"שחור, שחור ועוד פעם שחור, בנעלי הגברים תמיד עיקר הביקוש הוא לנעליים שחורות, אבל חוץ מזה בהחלט אפשר לראות סגנונות מסוימים שמתפתחים. למשל בשנים האחרונות הרבה בחורי ישיבות התחילו לנעול נעלי מוקסין. חתנים או סתם בחורים שמגיעים לקנות נעלי שבת מחפשים דוגמאות יותר מעניינות מבעבר.

"בתקופה האחרונה הייתה לנו נעל לילדים מלק שחור שנמכרה בלי סוף והייתה הצלחה מסחררת. לפני כמה שנים אנשיו היו פחות פתוחים לזה".



מקרוקודיל ועד עור של בת יענה

• אתה יכול לספר קצת על לקוחות מפורסמים שלכם?

"אני מעדיף לשמור על פרטיות הלקוחות כמובן, לקוח אחד שאני יכול לציין לך הוא הזמר יעקב שוואקי שקונה אצלנו באופן קבוע".

• מה זה אומר בעצם 'בוטיק'?

"במילה אחת: 'אישי'. יחס אישי, התאמה אישית, ועל זה הדרך. חנות בוטיק היא מלכתחילה מבוססת על ייחודיות של כל קליינט. אנחנו גם מובילים קו ייחודי בסגנון הפרסום שלנו שפונה ישירות ללקוח. כך למשל לפני תקופה פרסמנו פלקטים בישיבות שנועדו להגיע ישירות לבחורים עצמם".

• אתה מתחבר לתחום שבחרת, מלכתחילה אהבת את הנושא?

"בהחלט, אני חושב שאני מאוד שייך לתחום הזה במבנה הספציפי שלנו. אני די אוהב לבחור דגמים ועיצובים, לשבת ולהחליט ולהתאים. אני מרגיש שאני מצליח לספק משהו שונה – חדש ואיכותי, מצד אחד חידושים ורעיונות שאין בארץ ומאידך גיסא מחירים נגישים יותר מאשר בחנויות בוטיק אחרות בארץ".

איציק נותן לנו מעט רקע על החומרים השונים והסגנונות הקיימים: "ראשית כל משתמשים בייצור הנעליים במגוון רחב מאוד של חומרים, זאמש למשל ומגוון רחב של עורות החל מעור קרוקודיל וכלה בעור בת יענה, אנחנו יושבים במפעלים ובוחנים את שלל העורות השונים ולפי זה מנסים להרכיב את מה שנראה לנו איכותי ביותר עם מה שמשלב טקסטורות מיוחדות.

"כמובן שיש גם התאמה לסוג הנעל שאתה רוצה לקבל, אם זה אבזם, שרוך או סירה, אלגנט או נוחות, אנחנו יורדים לפרטים הכי קטנים של העיצוב והמבנה של הנעל, כאשר הרבה השקעה ודגש יש על בקרת האיכות".



שאלת השאלות: שכיר או עצמאי?

• בעבר היית שכיר, כיום אתה עצמאי. מה עדיף?

"האמת שאכן מדובר במעבר משמעותי מאוד, למרות שגם בחברה המשפחתית בה עבדתי עסקתי במאזנים ופיננסים, עדיין אתה צריך לעשות צעד אמיץ בשביל זה, יש באמת הרבה חששות ופחדים בהתחלה, ואתה צריך להתרגל לזה שהמשכורת לא דופקת לך בכל חודש ואתה אחראי לעצמך.

"בשביל להתגבר על זה צריך הרבה מאוד אמונה, גם אמונה בקב"ה כמובן, וגם להאמין בפוטנציאל של מה שאתה עוסק בו, וללמוד היטב את דרישות השוק. אין ספק שגם הפידבקים שאני מקבל מהלקוחות ומהסביבה מקלים מאוד על כך.

"קשה לומר בהחלטיות מה עדיף מבין השניים, אני חושב שיש אנשים שבנויים לזה ויש אנשים שלא מתאימים בכלל. יש כאלה שלא מסוגלים לעבוד תחת בוס שהם כפופים כל העת להנחיות שלו וישנם כאלה שאדרבה לא יודעים להסתדר לבד וחייבים מישהו שינחית עליהם הוראות מלמעלה. אישית אני חושב שאני באמת טיפוס יותר עצמאי וזה יותר מתאים לי".

• בחנות מועסקים 2 עובדים חרדים, זה במקרה?

"לא, אנחנו מקפידים להעסיק דווקא חרדים כי אני חושב שמי שבא מתוך המגזר החרדי קל לו יותר להבין לעומק את הצרכים של הלקוח החרדי ואז הוא יכול למכור ולהתאים סחורה ללקוח באופן יותר טוב ומועיל".

• נשאר לך עדיין זמן ללמוד אחרי כל העומס של העבודה?

"בודאי, כל בוקר אני פותח את יומי בלימוד עם חברותא בכולל 'נחלת משה' של הגאון רבי ברוך דב דיסקין מראשי ישיבת 'ארחות תורה' שאני מתייעץ עמו. והוא אף קבע את המזוזה כאשר פתחנו את החנות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}