כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

במקום להאשים את הצניעות - תתגברו! • טור נוקב

הסטנדרט שהוצב כה גבוה - עד כי מצפים מנשים להתלבש בכיעור • באיזה שלב תהיה זו אחריות הגבר פשוט לא להסתכל?

עזרת נשים בלוויה. צילום: יעקב נחומי
עזרת נשים בלוויה. צילום: יעקב נחומי

לפני שאני מתחילה עם הנושא המדובר, אקדים ואומר כי הטרגדיות האחרונות שפקדו את עולמנו השפיעו עלי ביותר, ואני מאמינה כי כל דבר שקורה מיועד עבורנו למען נלמד ממנו.

ובכן, מדוע בכל פעם שצרה חדשה תוקפת את עמנו, מיד נעמד מישהו ומניף אצבע מאשימה לעבר הנשים שמתלבשות בחוסר צניעות?



למה בכל פטירה פתאומית, תאונת דרכים או אסון טבע אשמים אורך החצאית שלנו או עצמות הבריח? מה עם הגברים, האם אף אחד לא שם לב למספר הגדול של מנייני התפילה בבתי הכלא האזרחיים והפדרלים בארה"ב, בעקבות זרם של גברים בלתי-ישרים וחמדנים?

האם לא שמענו מספיק סיפורים נוראיים של ילדים שעברו התעללות (ואף גרוע מכך) ע"י גברים, ביניהם לא פחות ולא יותר מאשר 'רבנים'?! מה עם אותם גברים הנ"ל, המוגנים ע"י שתיקת הרבנים, שרק גורמים לנזק גדול יותר בגידול דור של נפשות מעונות? למה אין אצבע שמופנית אליהם? אתם רוצים לדבר על צניעות? מה עם הגברים שלא מתביישים להגיד לבחורה, בה הם צפו מספיק זמן בכדי להבחין, שהיא אינה צנועה מספיק?

באופן כללי, עניין הצניעות הוא הנושא הכי שחוק בכל שיחה או הרצאה שנאמרה בעשר שנים האחרונות. הסטנדרט הוצב כל כך גבוה, עם חוקים מיותרים, (חוקים אשר סה"כ הוצבו בכדי להבטיח שהחוקים האמיתיים יתקיימו, והמעגל ממשיך), למצב שבו מצפים מבחורות להתלבש לגמרי בכיעור.

באיזה שלב בדיוק תהיה זאת אחריותו של הגבר פשוט לא להסתכל? מתי גדולי ישראל יצאו ויגידו כי הטרגדיה הזאת קרתה בעקבות כניעתם של גברים ליצר הרע שלהם? בכנות, אני לא חושבת שזה תפקיד של אף אחד להצהיר מהי הסיבה מאחורי כל נסיבות, בין אם זה חוק בדבר נישואין חד-מיניים, הפוליטיקה בשלטון מדינת ישראל כיום או אורך פאות הנשים.

כל אדם אחראי למעשיו. היצמדו לזה ותפסיקו לשפוט אחרים! בסופו של דבר, משימתנו פה היא לחיות בשלום עם שכנינו. כשנשיג את המטרה הזאת, רק אז אולי אנחנו יכולים להתחיל להסתכל על דברים אחרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 206 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}