כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

למה הוצתה מצלמה חדשנית של משטרת התנועה?

מצלמה חדשנים הנמצאת בשלבי ניסוי - הוזקה על-ידי נהג אלים • צוות חקירה מיוחד גילה את זהות המצית - נער בן 19 - שהסביר את המעשה - בתירוץ: "חששתי לרשיוני"

מתוך מצלמת האבטחה
מתוך מצלמת האבטחה

לפני כחודש התקבל דיווח באגף התנועה על מצלמת מהירות העולה באש בסמוך לצומת גבעתי – לכיוון אשקלון.

המצלמה ניזוקה בהיקף של אלפי שקלים.

מדובר במצלמה אלקטרונית הנמצאת בשלבי בחינה טכנולוגית (במסגרת פרויקט א-3) וכי תיעוד עבירות התנועה על ידה משודרים אוטומטית אל חדר הבקרה באגף התנועה בזמן אמת, בשונה מהמצלמות הישנות בהן התיעוד נשמר במצלמה בלבד על גבי "סרט צילום" ומכאן שפגיעה במצלמה לא מחבלת בתיעוד הרכבים הנקלטים במהירויות מופרזות.

בתוך כך, חקירת ההצתה הוטלה על צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית של אגף התנועה, אשר ביצעו פעולות חקירה שונות על מנת לאתר חשודים פוטנציאלים ובכלל זה הפקת מידע בדבר רכבים שצולמו והצלבתם עם בעלי רכבים וכיו"ב.

במסגרת החקירה הסמויה, נאספו ראיות מהזירה וסביבתה וכן הופקו תצלומים ממצלמות האבטחה של תחנות הדלק הסמוכות, בה נראה באחת מהן כמה דקות לפני אירוע ההצתה, רכב הנושא לוחית רישוי התואמת לאחד הרכבים שתועדו קודם לכן ע"י המצלמה ובנוסף, מצלמת האבטחה תיעדה את נהג הרכב האוחז בידו בקבוק פלסטיק ומבצע רכישה של דלק בכמות וסכום התואמים לבקבוק.

בעל הרכב עוכב השבוע לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של אגף התנועה ובהמשך נעצר אחיו-תושב האזור בן 19, אשר הודה בחקירתו ואף שיחזר את השתלשלות האירועים, לרבות הצתת המצלמה ואף הסביר כי חשש לרישיונו ולכן הצית אותה.

הנהג נשלח למעצר בית לתקופה בת 5 ימים בתאום הפרקליטות ובתום החקירה הועבר התיק אליהם, ובימים הקרובים יוגש ע"י הפרקליטות כתב אישום כנגד החשוד בגין העבירות הפליליות הרלוונטיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}