כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ישראל מגיבה לדו"ח סבא"א: "לעצור המירוץ האיראני"

בתום יממה של שתיקה, מגיעה התגובה הרשמית מלשכת רה"מ: אסור לשבת בחיבוק ידיים • בסבב ראיונות, קוראת לבני למועצת הביטחון ולממשלות העולם לנקוט צעדים חריפים

נשיא איראן אחמדינג'אד. צילום: AP
נשיא איראן אחמדינג'אד. צילום: AP

במשך יממה נמנעו בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייחס ולהגיב רשמית לדו"ח סבא"א.

לפני זמן קצר שוחחרה התגובה הרשמית ולפיה אין לשבת בחיבוק ידיים.

"דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מאשש את טענת הקהילייה הבינלאומית וישראל, כי איראן מפתחת נשק גרעיני. משמעות הדוח היא כי על הקהילייה הבינלאומית לעצור את המרוץ האיראני לנשק גרעיני, שמסכן את שלום העולם והאזור", נמסר מלשכתו.

במהלך שעות אחר הצהרים ערכה ראש האופוזיציה, ציפי לבני, סדרת ראיונות לתקשורת הזרה בקריאה לעולם החופשי להתאחד נגד אירן גרעינית.

לבני הביעה קריאה ישירה לממשלות במוסקבה ובבייג׳ין לאפשר נקיטת צעדים חריפים הרבה יותר מצד מועצת הביטחון נגד איראן לאור הדוח שפורסם אמש.

לבני הוסיפה ואמרה כי "הדוח חשף אמת שישראל טוענת אותה מזה שנים- אירן במירוץ לנשק גרעיני ואת אירן צריך לעצור. ההתנהגות של טהרן מהווה בעיה של העולם החופשי כולו. הגיע הזמן לפעול. אירן היא לא רק בעיה ישראלית, היא מעולם לא היתה כזו, היא בעיה של העולם כולו ואם היא תשיג את מטרתה- את המחיר ישלם העולם כולו. הנהגת העולם חייבת לפעול בשיתוף פעולה-תסיקו את המסקנות המתבקשות מהדוח הזה, לא תוכלו לטעון שאין בידיכן המידע. את אירן צריך לעצור וזמן הפעולה הוא עכשיו. אין עוד מקום לדילמות בשאלה הזו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}