כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

השופט שהציל את העמותה החרדית • הסיפור המלא

מנהל מקרקע ישראל כמעט והביא לפשיטת רגל של העמותה החרדית 'מאור חיים' • בפסיקה תקדימית תקף השופט הדתי נועם סולברג את 'המנהל' - והציל את העמותה

פרויקט בבניה. צילום אילוסטרציה: עוזי ברק
פרויקט בבניה. צילום אילוסטרציה: עוזי ברק

בשבוע האחרון עלה לכותרות שמו של השופט נועם סולברג כמועמד לכהן בבית המשפט העליון. סולברג - שופט צעיר ומוכשר, ידוע בפסיקותיו השזורות בציטטות מההלכה היהודית.

אחת מהן התפרסמה בשבוע שעבר, ובה הוא תוקף בחריפות את מנהל מקרקעי ישראל על התנהלותו מול עמותת 'מאור חיים', המבקשת לבנות בפאתי שכונת סנהדריה מורחבת.

בכתב התביעה שהגישה העמותה, באמצעות עורכי הדין ד"ר אבי וינרוט, דודו ג'והן ואמיר לוקשינסקי, ממשרדו של פרקליט הצמרת החרדי עו"ד יעקב וינרוט, נטען כי העמותה קיבלה הקצאה לבניית 300 יחידות דיור בפאתי שכונת סנהדריה בירושלים, זאת כתחליף לתכנון המקורי לבנייתן בשכונת רמות ג'.

אלא שכאן נקט מינהל מקרקעי ישראל בתרגיל מלוכלך: במסגרת התוכנית נכללו 2 שלבים, בשלב א' היה על חברת 'מקור חיים' לבצע פיתוח והכשרה של הקרקע בעלויות גבוהות ואילו בשלב ב' היה עליה לבצע את הבנייה.

לאחר שהחברה שילמה למעלה מ-50 מיליון שקל עבור חכירת הקרקע ניתן לה אכן האישור לביצוע שלב א, אלא שעם סיומו קיבלה הודעה כי לא תקבל אפשרות לביצוע שלב ב'. ובלשון השופט 'נקטו הנתבעים בתרגיל בחוסר תום לב'.

סולברג מציין, כי בכך נקט המינהל בחוסר הגינות, חוסר סבירות וחוסר תום לב, המבטאים פגמים חמורים בהחלטת המינהל, סוף דבר מחייב השופט את המינהל לספק הרשאה לתכנון שלב ב' לעמותה בהתאם לתוכנית המקורית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}