כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נפטר שמואל בן ארצי ז"ל, אביה של שרה נתניהו

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר, בגיל 97, שמואל בן ארצי, אביה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו • בשנים האחרונות שב מי שהיה בצעירותו תלמיד ישיבה, לחיות חיי תורה ומצוות

שמואל בן ארצי ז"ל. צילום: ארכיון
שמואל בן ארצי ז"ל. צילום: ארכיון



שמואל בן ארצי, אביה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, נפטר היום (ד) בגיל 97. בעת שנפטר שהו ליד מיטתו ראש הממשלה ורעייתו.

בן ארצי, שבשנים האחרונות שב לחיות חיי תורה ומצוות, היה סופר, משורר ומחנך.

הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים: אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, חגי בן ארצי - פעיל ימין ופרופ' למחשבת ישראל, מתניה בן ארצי - פרופ' למתמטיקה ופעיל שמאל, ואמציה בן ארצי - טייס קרב ואיש הייטק.

שמואל בן ארצי נולד תחת השם שמואל האן בפולין ב-1914. הוא עלה ב-1933 לארץ ישראל. הוא למד בישיבת נוברדוק, ואחר החל לעבוד כחקלאי בפרדסי בני-ברק וניהל מחלקה במשרד המזון של הממשל הבריטי. במקביל לשירותו באצ"ל ובהגנה, החל בן ארצי לעבוד בחינוך והוראה, ובמשך שנים ניהל סמינר למורים בנהלל.

במקביל, פרסם שירים וסיפורים מקוריים. בין ספריו 'נוברדוק', בו שיחזר את זיכרונותיו מחיי הישיבה. רעייתו של בן ארצי, חוה, נפטרה ב-2003.

שנים לאחר שעזב את עולם הישיבות, שב בן ארצי בשנים האחרונות והתקרב ליהדות.

שלושת הבנים - מתניה, אמציה וחגי - השתתפו כולם בחידון התנ"ך. כך גם בנו של ראש הממשלה, אבנר, שהחל מגיל צעיר ללמוד עם סבו שמואל.

בחודשים האחרונים הוא התגורר בבית ראש הממשלה, שם סעדה אותו בתו שרה עד לימיו האחרונים, לצד אשפוזים תכופים בבית חולים. בן ארצי עמד בלב סערה ציבורית שהתעוררה סביב פיטוריה של עובדת זרה שטיפלה בו, עקב חילוקי דעות עם בתו, שרה נתניהו.

הנשיא לשרה: ,אין מילים שינחמו"

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח היום עם הגב' נתניהו ניחם אותה על מות אביה וביקש להשתתף באבלם הכבד של בני משפחת בן-ארצי ונתניהו.

הנשיא הדגיש כי "שמואל בן ארצי היה מורה אשר חינך דורות שלמים של צעירים על ערכי התנ"ך ואהבת הארץ. הוא היה סופר, ידען מופלג וציוני בכל רמ"ח איבריו".

נשיא המדינה אמר לגב' שרה נתניהו: " אני יודע מהו גודל הכאב כשמאבדים אבא, עד כמה היית קשורה אליו ואת מסירותך לאביך. אין מילים שינחמו אך הנחמה היחידה היא שעשית את כל מה שיכולת עבורו, עד לרגעיו האחרונים. יהיה זכרו ברוך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}