כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

החרדים והאיחוד הלאומי באחדות נדירה: "למחות נגד דברי הלוי"

ש"ס, יהדות התורה והאיחוד הלאומי, התאחדו היום כדי למחות מעל דוכן הכנסת, נגד דברי ראש המוסד לשעבר, אפריים הלוי • ח"כ משה גפני שב על דרישתו: "להעמיד לדין את הלוי"

אפריים הלוי. צילום: פלאש90
אפריים הלוי. צילום: פלאש90

בשיתוף פעולה מעניין בין סיעות ש"ס, יהדות התורה והאיחוד הלאומי דנה היום (ג') מליאת הכנסת דנה בהצעה דחופה לסדר-היום, בנושא דברי ראש המוסד לשעבר נגד הציבור החרדי.

את ההצעה יזמו, באחדות נדירה, הח"כים משה גפני וישראל איכלר (יהדות התורה), אברהם מיכאלי (ש"ס), ואריה אלדד (האיחוד הלאומי).

ח"כ גפני פתח את הדיון ואמר כי התלבט אם להעלות את הנושא, אך "נמאס לנו להיות שק החבטות".

הוא הוסיף כי "אין תוכנית לציבור החרדי להיעלם או לשנות את אורח חייו. אנחנו גם לא מבקשים מאף אחד אחר להשתנות, ולא מתערבים בבני עקיבא".

לדבריו, "משמעות דבריו של אפרים הלוי היא כי אם אדם הוא אחמדינג'ד, צריך להרוג אותו כדי להציל את המדינה. הלוי אומר שהשכן החרדי יותר גרוע ממנו. מה יעשה אדם למניעת סכנת הגרעין האיראני? אנחנו נמצאים בשבוע שבו מילים יכולות להרוג.

"יש ציבור אחד שמותר להגיד עליו דברים ולא עושים שום דבר. תארו לכם מה היה קורה אם היה אומר את הדברים על האתיופים?"

גפני חזר על דרישתו מהיועמ"ש "להמליץ על חקירה משטרתית ולהעמיד את הלוי לדין כמו כל עבריין אחר".

ח"כ מיכאלי אמר כי "דבריו של הלוי נותנים פתחון פה לא רק לאנטישמים. המחאה על דבריו צריכה להיות של כלל הציבור ולא רק של החרדים. מחר נציין את האזכרה לרבין והלקח לא נלמד. הלוי יצטרך לבקש לא רק התנצלות אלא מחילה גדולה".

ח"כ פרופ' אלדד התייחס "לחלק השני של המשוואה - הערכת החסר של האיום האיראני הנובעת מההשוואה לציבור החרדי".

ח"כ אייכלר ציין את "שתיקת ראש הממשלה ונשיא המדינה שדואגים לגנות כל אירוע", וקרא ליועמ"ש "לנקוט צעדים כנגד הלוי". הוא הוסיף כי, "מי שאומר דברים כמו הלוי נושא באחריות במידה ויישפך דם. מחר כולם ידברו נמרצות על מילים שיכולות לרצוח. כל הטוקבקים מאושרים על-ידי המערכות ויש שם מסע שלם של שטנה.

"חלילה, אם מישהו יקשיב לדברי המסיתים, אם חלילה ייפגע ילד יהודי זה יהיה על ראשם של פרשנים בתקשורת שאיני רוצה לציין את שמם", אמר, ושיבח את יו"ר הכנסת שהיה "החילוני היחיד שיצא כנגד דברי הלוי".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר כי "אני רוצה לדעת מה הקריטריון בגינו מעמידים אדם על הסתה. האם קריאתו של הסופר יורם קניוק 'יימח שמו' כלפי ראש הממשלה, אינה קריאת הסתה? על כך אני מחכה לתשובת היועמ"ש כבר חודשיים".

בתמיכת 6 ח"כים וללא התנגדות, הוחלט על המשך הדיון במליאת הכנסת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}