כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רוביני: גולדמן סאקס ומורגן סטנלי עלולים ללכת בדרכה של MF גלובל

הבעיה היא התלות של הבנקים במימון לטווח קצר היות שהם מהמרים לטווח הארוך, אמר הכלכלן אשר צפה את המשבר של 2008

  • י"א חשון התשע"ב
נוריאל רוביני. צילום: בלומברג
נוריאל רוביני. צילום: בלומברג

כמה מבנקי ההשקעות הגדולים, כולל גולדמן סאקס, עלולים להגיע למצבה של MF גלובל, אשר פשטה רגל בשבוע שעבר, כך מזהיר הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק.

"מה שקרה ל-MF גלובל עלול לקרות לג'פריס, ברקליס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי", כתב רוביני, שצפה את המשבר ב-2008, בחשבון הטוויטר שלו. הבעיה, לטענתו, היא התלות של הבנקים במימון לטווח קצר, היות שהם לווים בטווח הקצר ומהמרים לטווח הארוך. הבעיה שאותה ציין רוביני היא שבנקים הגדולים לווים מדי יום באמצעות הלוואות קצרות טווח ואחר כך משתמשים בהן למימון הימורים לטווח הארוך על נכסים בסיכון גבוה שמניבים תשואות גבוהות יותר.

MF גלובל הגישה ביום שני שעבר בקשה לפשיטת רגל בהליך הגנה מפני נושים (צ'פטר 11), לאחר שדיווחה כי השקיעה באג"ח ממשלתיות של איטליה, ספרד, בלגיה, פורטוגל ואירלנד - כולן מדינות ששוקי האג"ח שלהן התדרדרו בשנה האחרונה - מתוך הימור כי שוק האג"ח יתאושש. הדיווח עורר משבר אמון בחברה, אשר גרם לצניחה של 66% במחיר המניה בתוך ארבעה ימים והוביל לפשיטת רגל.NY מורגן סטנלי

מורגן סטנלי, גולדמן סאקס ובנקי השקעות אחרים כמו ליהמן ברדרס, מריל לינץ' ובר סטרנס, ספגו נפילה חדה במניותיהם ב-2008, על רקע חששות משקיעים מכך שאין להם גישה מספקת למזומנים כדי להחזיק מעמד במקרה של משבר. אף שמורגן סטנלי וגולדמן מאז נהפכו לחברות אחזקות בנקאיות, והגדילו את מאזניהם, רוביני טען כי מאמציהם אינם מספקים.

בציוץ אחר בטוויטר טען רוביני כי ג'יי פי מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה וסיטי נמצאים בסיכון נמוך יותר, משום שחלק גדול יותר מהמימון שלהם מגיע מפיקדונות מבוטחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}