כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מנהל סניף בנק פאג"י לשעבר מואשם בשוחד ומרמה

על פי כתב האישום, העניק אהרון קפלן למקורביו, שחלקם היו בקשיים כלכליים, אשראי כשהוא נמנע מלרשום פרטים במסמכי הבנק

  • י"א חשון התשע"ב
מנהל סניף בנק פאג"י לשעבר מואשם בשוחד ומרמה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הגישה הבוקר (ג') לבית משפט שלום בתל אביב, כתב אישום נגד אהרון קפלן, לשעבר מנהל סניף בנק פועלי אגודת ישראל ונגד שלושה נאשמים נוספים. כתב האישום מייחס לקפלן שורה של עבירות שוחד, מרמה ומרמה והפרת אמונים.

בנק פועלי אגודת ישראל (פאג"י), הינו חברת בת הבנקאית של הבנק הבינלאומי הראשון. על פי כתב האישום, בין השנים 1995 ועד לחודש אוגוסט 2001, כיהן קפלן כמנהל הסניף הראשי של הבנק בתל אביב. באוגוסט מונה קפלן לתפקיד סמנכ"ל בנק בבריטניה, עזב את הסניף הראשי ועבר ללונדון ואת מקומו כמנהל הסניף הראשי תפס אמיתי וייס.

קפלן, לפי כתב האישום, במסגרת תפקידו, עמד בראש ועדת האשראי בסניף הראשי וכתב הסמכויות להענקת אשראי, קבע את תקרות האשראי ואת נוהלי ותנאי הבנק לאישור האשראי. תקרת האשראי שהוקצתה במסגרת כתב הסמכויות שהוענק לו עמדה על 250 אלף דולר, וכאשר מדובר על אשראי ליחיד עד לסכום של 25 אלף דולר.

על פי כתב האישום, העניק קפלן אשראי למקורביו, שחלקם היו בקשיים כלכליים, כשהוא נמנע מלרשום פרטים במסמכי הבנק וזאת: "בכוונה לרמות את הבנק". נוסף על כך, הוא נהג במרמה והפרת אמונים הפוגעת בבנק ובניהול התקין של עסקי הבנק ו"אף העמיד אותו בסיכון של פגיעה ביכולתו למלא את התחייבויותיו".

יחד עם קפלן בכתב האישום מואשמים גם דורון קאופמן, שמואל רייכמן, יעקב שטרוצר שקיבלו אשראים מקפלן בדרך זו.

בכתב האישום נטען כי על פי נהלי הבנק כל בקשה לאשראי חדש ו/או לחידוש אשראי שאושר בעבר, תידון במסגרת ועדת אשראי. בקשת אשראי הנמצאת בתחום סמכות האשראי שהוענקה למנהל סניף, תידון במסגרת ועדת אשראי סניפית, אשר בראשה עומד מנהל הסניף, שהוא למעשה בעל הסמכות בה.

כל בקשת אשראי שסכומה גבוה מסכום סמכות האשראי של מנהל הסניף, חייבת להיות מובאת על ידי מנהל הסניף לאישור הנהלת הבנק וכי הסכום המירבי אותו רשאית ועדת אשראי לאשר, הינו סכום מירבי כולל לכל החשבונות הקשורים, אשר נחשבים על פי נהלי הבנק, כ"לקוח אחד". על פי נהלי הבנק כלקוח אחד יחשבו: חברה - גם חברות בת, חברות שלובות של אותה חברה, חברי דירקטוריון שהם בעלי מניות של כל אחת מהחברות, וכן קרוב של חבר דירקטוריון כאמור. יחיד או שותפות – קרוב של היחיד או של השותף בשותפות. קרוב משמעו, בן זוג, צאצא, הורה וצאצא של הורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}