כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

טויוטה ביטלה תחזית הרווח השנתית עקב השיטפונות בתאילנד

רווחי ענקית הרכב היפנית צנחו ב-72% במחצית הראשונה של השנה עקב השלכותיה של רעידת האדמה ביפן

  • י"א חשון התשע"ב
טויוטה ביטלה תחזית הרווח השנתית עקב השיטפונות בתאילנד
טויוטה קורולה צילום: יח"צ

ענקית הרכב טויוטה דיווחה היום על נפילה ברווחיה במחצית הראשונה של השנה, בשל השלכות רעידת האדמה על הייצור והמכירות וכן עקב התחזקות הין. בנוסף, החברה ביטלה את התחזית השנתית בשל השיטפונות החמורים בתאילנד.

הרווח הנקי של טויוטה צנח מאפריל ועד ספטמבר ב-72% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, והסתכם ב-81.5 מיליארד ין (1.04 מיליארד דולר). המכירות ירדו ב-17.2% ל-8 טריליון ין. בששת החודשים שהסתיימו בספטמבר עברה החברה להפסד תפעולי של 32.6 מיליארד ין, לעומת רווח תפעולי של 323.1 מיליארד ין בתקופה המקבילה.

טויוטה נסוגה מתחזית הרווח השנתית שלה, לאחר שהשיטפונות הקשים בתאילנד אילצו אותה להשבית מפעלים והקשו עליה להתאושש מהאסון ביפן. טויוטה צפתה בעבר כי תרשום השנה הכנסות בסך 19 טריליון ין ורווח נקי של 390 מיליארד ין.

החברה הודיעה על השבתת הפעילות בשלושת מפעליה בתאילנד לפחות עד ה-12 בנובמבר. המחסור בחלקים משבש את התפוקה של החברה במפעלים באסיה וכן בדרום אפריקה ובצפון אמריקה.

היום אמרה החברה כי השיטפונות בתאילנד יגרמו לאובדן תפוקה של 150 אלף יחידות בכל העולם. טויוטה צפויה לאבד השנה את מעמדה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם בעקבות היחלשותה והתחרות מצד ג'נרל מוטורס (GM) ופולקסווגן. ב-2008 עקפה טויוטה את GM לאחר שהחזיקה בכתר במשך כמה עשורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}